|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg drikker röd saft til gröten, champagne mens vi venter paa nissen, Cola Light og aquavit til pinnekjöttet og mer Cola Light etterpaa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Veldig, veldig lite. Vi pleier å ha litt vin, øl og akevitt til maten og det blir gjerne et glass eller to for de fleste. Jeg liker ikke akevitt, så tar kanskje en øl. Det er alltid noen som skal kjøre og holder seg til munkholm. Sist redigert av Ullvott : 21-12-09 kl 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ikke i år. :gravid: Til vanlig kan jeg ta et glass vin til maten eller senere på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Har i grunnen ikke planlagt det helt ennå. Tar det litt på sparket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Vi har både øl og vin til julematen og aquevit til de som liker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja, vi har øl, aquvit og rødvin. Jeg drikker etpar glass rødvin ila kvelden så det er ikke store mengder.
![]() |
#69 |
Plutselig tilbake
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Sånn er det hos oss også. Både på min og mannens side av familien. Det er jeg veldig glad for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Veldig begrenset, men litt blir det vel. Det blir vel gjerne en flaske vin delt på 4 voksne, tenker jeg.
![]() |
#71 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?
Samme her
![]() |
#72 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Som regel ikke. Jeg kan gjøre det, men det er ikke veldig viktig akkurat den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Mannen bruker å ta en øl og en akevitt til maten og jeg bruker å ta en halv akevitt til maten sammen med brusen min. Før tok vi en avec av noe slag etter at poden hadde lagt seg, men nå er han oppe like lenge som oss, så det blir til at vi tar en hver til kaffen. Ikke noe mer, ikke viktig for meg heller forresten, tar det som det passer seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Jeg foretrekker brus til maten.
![]() |
#76 |
jabbsaft
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Som regel drikker jeg øl til maten, og tar en konjakk til kaffen.
![]() |
#77 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Til maten drikker jeg brus og mannen en juleøl og muligens en akevitt. Etter at ungene er i seng tar jeg meg et par glass rødvin og en baileys.
![]() |
#78 |
intro
|
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Heisan, her var det mange fantasifulle stavemåter av ordet akevitt.
![]() |
![]() |
#79 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Ja. Øl og akevitt til maten. Cognac eller annet til kaffen.
![]() |
#80 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker du alkohol på julaften?Nei det gjør jeg ikke, men det er mest fordi jeg ikke er spesielt glad i alkohol og føler ikke behov for det. Det er vanlig å servere alkohol til maten i vår familie i alle anledninger, dåp, konfirmasjon, jul, etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|