Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drikker du alkohol på julaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-09, 22:41   #61
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drikker du alkohol på julaften?

Jeg drikker röd saft til gröten, champagne mens vi venter paa nissen, Cola Light og aquavit til pinnekjöttet og mer Cola Light etterpaa.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:00   #62
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:03   #63
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Veldig, veldig lite. Vi pleier å ha litt vin, øl og akevitt til maten og det blir gjerne et glass eller to for de fleste. Jeg liker ikke akevitt, så tar kanskje en øl. Det er alltid noen som skal kjøre og holder seg til munkholm.

Jeg vil ikke at barna mine skal oppleve å se meg eller mannen synlig beruset. Det er ikke mye som skal til før man forandrer litt på stemmebruk og væremåte.

Sist redigert av Ullvott : 21-12-09 kl 22:04.
Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:04   #64
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke i år. :gravid: Til vanlig kan jeg ta et glass vin til maten eller senere på kvelden.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:06   #65
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet

Ulvhedina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Har i grunnen ikke planlagt det helt ennå. Tar det litt på sparket.

Heldigvis kommer jeg fra en familie som har stålkontroll på begrensninga si, slik at det ikke på noen måter blir ubehagelig for noen. Bare enkelt, valgfritt og litt ekstra kos.

Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:07   #66
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, men ikke før utpå kvelden siden jeg liker best julebrus til maten.

Gammel 20-12-09, 23:07   #67
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi har både øl og vin til julematen og aquevit til de som liker det.
Etterpå blir det muligens også en liten conjac.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:08   #68
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi har øl, aquvit og rødvin. Jeg drikker etpar glass rødvin ila kvelden så det er ikke store mengder.

Gammel 20-12-09, 23:09   #69
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Heldigvis kommer jeg fra en familie som har stålkontroll på begrensninga si, slik at det ikke på noen måter blir ubehagelig for noen. Bare enkelt, valgfritt og litt ekstra kos.

Sånn er det hos oss også. Både på min og mannens side av familien. Det er jeg veldig glad for.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:34   #70
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig begrenset, men litt blir det vel. Det blir vel gjerne en flaske vin delt på 4 voksne, tenker jeg.

Gammel 20-12-09, 23:34   #71
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Har i grunnen ikke planlagt det helt ennå. Tar det litt på sparket.

Samme her

Gammel 20-12-09, 23:35   #72
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel ikke. Jeg kan gjøre det, men det er ikke veldig viktig akkurat den dagen.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:36   #73
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det gjør jeg. Øl og akevitt til middag, og vin etterpå. Det er selvsagt ingen som drikker seg beruset.

Gammel 20-12-09, 23:37   #74
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Mannen bruker å ta en øl og en akevitt til maten og jeg bruker å ta en halv akevitt til maten sammen med brusen min. Før tok vi en avec av noe slag etter at poden hadde lagt seg, men nå er han oppe like lenge som oss, så det blir til at vi tar en hver til kaffen. Ikke noe mer, ikke viktig for meg heller forresten, tar det som det passer seg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:38   #75
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker brus til maten.
Dessuten liker jeg hverken akevitt, rødvin eller øl.

SIst men ikke minst jeg skal kjøre hjem dette året og de forrige årene har jeg stort sett måtte kjøre noen hjem.
Men har alltid servert rødvin til maten.

Gammel 20-12-09, 23:40   #76
venla
jabbsaft

venla sin avatar

venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som regel drikker jeg øl til maten, og tar en konjakk til kaffen.
I år blir det nok Santa Clausthaler siden jeg ammer.

Gammel 20-12-09, 23:42   #77
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til maten drikker jeg brus og mannen en juleøl og muligens en akevitt. Etter at ungene er i seng tar jeg meg et par glass rødvin og en baileys.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-09, 23:43   #78
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heisan, her var det mange fantasifulle stavemåter av ordet akevitt.

Jeg regner med at jeg kjører bil i år, så det blir en hvit julekveld for min del. Nå liker jeg verken øl eller akevitt, men svigerforeldrene mine pleier å servere rødvin også - da tar jeg et glass eller to. De serverer dessuten et glass portvin før middagen.

Gammel 20-12-09, 23:43   #79
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ja. Øl og akevitt til maten. Cognac eller annet til kaffen.

Gammel 20-12-09, 23:48   #80
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei det gjør jeg ikke, men det er mest fordi jeg ikke er spesielt glad i alkohol og føler ikke behov for det. Det er vanlig å servere alkohol til maten i vår familie i alle anledninger, dåp, konfirmasjon, jul, etc.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.