Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan er det i Miami i juni?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 23:45   #41
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er det i Miami i juni?

vi drar bortover 17 februar - 12 mars. Vet ikke helt hvilken dag(er) vi er i Miami enda...

Gammel 18-12-09, 06:36   #42
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Takk for mange gode svar!

Da vet vi at vi burde styre unna Orlando, foruten da vi skal i parkene, og det er kjekt å vite.

Går det foressten ann å satse på å kjøre til en søsrstatsby, eller blir det for langt å kjøre?

Jeg kommer til å bombardere denne tråden med spørsmål etterhvert.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 09:58   #43
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Styre unna Orlando du.... Det er der vi skal ha basen vår
Mange jeg har snakket med har vært veldig fornøyd med å bo i Orlando. Men vi blir der ikke hele tiden selv heller, skal kjøre en del rundt.

Gammel 18-12-09, 10:14   #44
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Går det foressten ann å satse på å kjøre til en søsrstatsby, eller blir det for langt å kjøre?

Savannah! Jeg husker jeg plottet inn en rute fra Miami til Savannah, og fikk det estimert til ca 7 timer. Det tror jeg nok var i overkant optimistisk, men det ligger vel i det sjiktet der. Shute skrev forleden dag at det tok 4-5 timer fra Orlando.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 14:23   #45
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

tinkadott. Vi har nære venner som er veldig vant ved å reise og de er veldig glade i Orlando. Hotellen er som regel bra og det er ikke trangt noe sted.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 19:46   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Styre unna Orlando du.... Det er der vi skal ha basen vår

Altså, Orlando er jo et veldig populært, og det er jo en grunn til det. De fleste liker det nok veldig godt, men vi hadde altså ikke en bra tur dit. Det blir jo som Paris det - veldig mange synes det er den vakreste byen i verden, men det er jo alltids noen som har uflaks, som havner på kjipt hotell, blir ranet på Metroen, blir matforgiftet på restaurant, får fuglebæsj på hodet når de går i en park osv. De er gjerne ikke veldig positive til byen i etterkant.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 20:28   #47
Fruktflua
Sperret

Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Savannah! Jeg husker jeg plottet inn en rute fra Miami til Savannah, og fikk det estimert til ca 7 timer. Det tror jeg nok var i overkant optimistisk, men det ligger vel i det sjiktet der. Shute skrev forleden dag at det tok 4-5 timer fra Orlando.

Drømmer litt om Savannah, ja, men det blir kanskje i overkant langt å kjøre. Men muligheten for å overnatte der er jo absolutt tilstede.

Men noen tips til hvor det lønner seg å bestille flybilletter er kjærkomment. Fant til 17800 nok for 3 voksne og 1 barn på lavprisfly.no, og noe lavere enn det regner jeg ikke med å komme. Det var Oslo-Heatrow-Miami. Kanskje bare å slå til med en gang?

Gammel 18-12-09, 20:35   #48
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe veldig rimeligere enn det torr jeg neppe du finner. Vurder å sjekke BA direkte. Det er alltid en fordel om det krangler til seg på reisen så trenger man ikke å forholde seg til reisebyrå uten bare flyselskapet.

Gammel 18-12-09, 20:37   #49
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Noe veldig rimeligere enn det torr jeg neppe du finner. Vurder å sjekke BA direkte. Det er alltid en fordel om det krangler til seg på reisen så trenger man ikke å forholde seg til reisebyrå uten bare flyselskapet.

Takk, Pelen. Det skal jeg gjøre sporenstreks.

Gammel 18-12-09, 20:40   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Det var vel billig!
Vi må ut med 31000,- for 2 v og 3 b fra Molde-Oslo-mellomlanding og så til Orlando.
SAS.
Men vi er avhengig av å ha SAS for å ha tilknytningsbill til den vesle byen vår.

Gammel 05-01-10, 16:47   #51
Fruktflua
Sperret

Standard

Denne må opp igjen, for jeg er jo midt i ekstasen over at vi drar til Florida i juni.

Vi skal til Disneyworld når vi ta turen innom Orlando, og siden vi blir der i tre netter, så tenkte vi oss innom en av de andre parkene også, men vi aner virkelig ikke hvilken. Når sannheten skal frem vet jeg faktisk ikke forskjell på alle parkene, foruten Disneyworld og Universal Studios. Eldstejenta vil til Harry Potter -land, men ligger den i en av de andre parkene eller er det en helt egen park?

Enlighten me!

Gammel 05-01-10, 16:56   #52
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Det er vel egentlig ikke noen park som heter Dinseyworld, det er vel hele området som kalles for det. Den parken som du sikkert tenker på er vel Magic Kingdom, tenker jeg. Her har du mer info om parkene: http://disneyworld.disney.go.com/parks/

Vi har vært på Hollywood Studios og Animal Kingdom. Den første var vi kun på pga at det var Star Wars weekend der da. Animal Kingdom var kjempeflott syns jeg.

Det finnes jo også andre parker i Orlando som ikke er Disney. Sea World f.eks.

Gammel 05-01-10, 18:34   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner Indiana Jones i stuntshowet på Disney-MGM studios. Dvs. jeg kjenner kona hans.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:56   #54
Fruktflua
Sperret

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg kjenner Indiana Jones i stuntshowet på Disney-MGM studios. Dvs. jeg kjenner kona hans.

Disney MGM Studios? Det er en av parkene i området det også?

Hvordan i alle dager skal vi klare å plukke ut bare to parker, sier jeg bare? Men vi har vært både i Disneyland Paris, og Disneyland i Los Angeles. Kanskje vi bare skal droppe den parken denne gangen og heller ta for oss to av de andre parkene?

Guttungen er hekta på Star Wars, Indiana Jones og alt med litt action, og eldstejenta er Harry Potter-frelst.

Gammel 05-01-10, 18:58   #55
Fruktflua
Sperret

Standard

Det er vel egentlig ikke noen park som heter Dinseyworld, det er vel hele området som kalles for det. Den parken som du sikkert tenker på er vel Magic Kingdom, tenker jeg. Her har du mer info om parkene: http://disneyworld.disney.go.com/parks/

Vi har vært på Hollywood Studios og Animal Kingdom. Den første var vi kun på pga at det var Star Wars weekend der da. Animal Kingdom var kjempeflott syns jeg.

Det finnes jo også andre parker i Orlando som ikke er Disney. Sea World f.eks.

Hollywood Studios er det samme som Hollywood MGM? Og Universal Studios er en egen park?

Vi er i hovedsak ute etter kule attraksjoner (berg -og dalbaner).

Og vi har hotell i gangacstand til Disney Downtown. Er det noe spesielt vi bør få med oss der?

Gammel 05-01-10, 19:10   #56
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Hollywood Studios het noe annet tidligere, men jeg husker ikke hva, sikkert Hollywood MGM for Universal er vel noe annet?!

Kule attraksjoner er det kanskje mest av i Magic Kingdom? Vi har ikke vært der enda, vi skal trolig dit i februar.

Disney Downtown har jeg ikke vært i.

Gammel 05-01-10, 19:43   #57
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Hollywood Studios het noe annet tidligere, men jeg husker ikke hva, sikkert Hollywood MGM for Universal er vel noe annet?!

Kule attraksjoner er det kanskje mest av i Magic Kingdom? Vi har ikke vært der enda, vi skal trolig dit i februar.

Disney Downtown har jeg ikke vært i.

Kanskje samtidig mens vi er der?
Du får se etter 4 voksne og 5 barn, som alle snakker romsdaling og går med kamera rundt halsen!:sikkert ingen andre som gjør det der:

Gammel 05-01-10, 19:56   #58
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Kanskje samtidig mens vi er der?
Du får se etter 4 voksne og 5 barn, som alle snakker romsdaling og går med kamera rundt halsen!:sikkert ingen andre som gjør det der:

Ja, kanskje det? Vi kommer trolig å være der siste helgen i februar.

Gammel 05-01-10, 19:57   #59
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Ha! Det er jo de dagene vi snakket om å dra i i alle fall en disneypark! Prikker deg mobnr mitt så kan du sende sms om du vil treffe snille norske en liten stund i parken!

Gammel 05-01-10, 20:18   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Disney MGM Studios? Det er en av parkene i området det også?

Det er en del av Disney World-parkene, det har visst byttet navn til Disney Hollywood.

Disney World er følgende parker:
Epcot Center
Disney Hollywood
Magic Kingdom
Animal Kingdom
Blizzard Beach
Typhoon Lagoon.

Her kan du lese om alle Disneyparkene og planlegge.

Her er en oversikt over alle de ulike theme parkene i Orlando-området. Universal er ikke en del av Disney World.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.