Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 20:49   #301
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nettroll

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hater smaken av makrell i tomat, men jeg spiser det nesten hver dag. Da er man schizo da. Jeg bare MÅ spise det. Det er som om kroppen min roper på makrell, rett og slett, enda jeg ikke liker det. Og det holder ikke med peppermakrell eller noe annet som kan minne om noe godt. Neida, det må være makrell i tomat, uten tomat.

Jeg måtte spise makrell i tomat etter Lille var født og spiste det i månedsvis og drakk litervis med melk i tillegg. Men jeg liker det da.

Gammel 17-12-09, 22:15   #302
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg må bare rett og slett innrømme at jeg virkelig er så kul som jeg virker.

:sannferdig:

Ok! Men er du god på gitar? Hæ?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:16   #303
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan spille gitar. Litt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:19   #304
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan spille gitar. Litt.

Jeg har hatt 2 vekttall gitar på skolen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 22:35   #305
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg har hatt 2 vekttall gitar på skolen.

Jeg besto praktisk eksamen i gitarspilling på førskolelærerstudiet in absentia.

Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 23:36   #306
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah. Sosialarbeidergitarskills?

:erter:

Gammel 17-12-09, 23:57   #307
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ang. troll, så synes jeg det er greit at det outes eller hintes litt åpenlyst for oss som ikke har så god trollradar. Jeg hadde på ett tidspunkt ett troll på kontaktlisten min med lesetilgang til bloggen, det var ikke noe hyggelig å få vite.

Sist redigert av Koma : 18-12-09 kl 09:50.
Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-09, 23:58   #308
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det hadde jeg også, og satte stor pris på hintet jeg fikk.

Gammel 18-12-09, 00:35   #309
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Samme her. Sånne hint er fine.

Gammel 18-12-09, 09:40   #310
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Som sagt, nå har jeg brukt lang tid på å skape tillitt så nå kommer alle mine syke, syke sider frem.

I like!

Jeg liker også hint. Jeg har mange års erfaring fra forum, men blir like overrasket over troll fremdeles. Å vite at et troll har lest mine innerste tanker i bloggen var fryktelig traumatisk, faktisk.

Gammel 18-12-09, 09:49   #311
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er temmelig sikker på at min blogg er trollefri. :nazi på tilgang:

Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:05   #312
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

Er det lenge siden et troll var her og leste blogger?

Ja, det er en stund siden. Trollet hadde sneket seg inn på min liste også noe som har ført til vanntette skott på bloggen gitt.

Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 10:55   #313
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg husker forresten ikke nicket til trollet lenger, for de som lurte.

:gullfisk:

Gammel 18-12-09, 11:01   #314
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Vår histore med minstemann var det noen som stilte seg skeptiske til.. Jeg forklarte derimot at andre brukere har sett minstemann, og jeg la ut bilder av meg og han sammen o.l. ( datomerking i hjørnet. Er ikke noe geni, så noen som sikkert kan forfalske det også.. ) Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Regel nr en er vel å sende blomster/gave om barnet eller personen ligger syke på sykehuset/ hjemme. Kan/vil ikke personen redegjøre for hvor de ligger er dette et stort tegn. Men dog, den er ikke idiotsikker

Gammel 18-12-09, 11:22   #315
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Ang. troll, så synes jeg det er greit at det outes eller hintes litt åpenlyst for oss som ikke har så god trollradar. Jeg hadde på ett tidspunkt ett troll på kontaktlisten min med lesetilgang til bloggen, det var ikke noe hyggelig å få vite.

Jeg er som deg Koma. Etter at noen andre lure har avslørt vedkommede på bakrommet, og trollinga fortsatt ikke gir seg, mener jeg det er greit å ta det ut.

Altså les tydelig: ikke ved første mistanke - men når de o'kloke administratorene og moderatorene har blitt enige om at her er det noe muffins, synes jeg det er greit å oute.

Har vi noen forumregler for dette forresten?
:er litt som vimsen og nemi:

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 11:24   #316
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forvirret igjen. Har du noen konkrete mistanker nå, tink?

Gammel 18-12-09, 12:58   #317
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Forvirret igjen. Har du noen konkrete mistanker nå, tink?

Nei - og nei. Dere må selvsagt selv velge om dere tror jeg snakker sant.
Jeg er stort sett den siste som får med meg når noe så spennende skjer.
Naiv og uten mistanke.

Jeg tenker altså på dersom man får en mistanke - hypotetisk sett, og nå er jeg ikke ironisk eller mystisk. Så bør det avklares på bakrommet, varsle til modder og gi vedkommende beskjed om eventuell mistanke. De fleste vil vel gi seg her.

Dersom ikke - så mener jeg at allmennheten bør få beskjed.

@Blondie: Takk for at du spurte, håper det er litt mindre tåkete nå?!

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 16:33   #318
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Vår histore med minstemann var det noen som stilte seg skeptiske til.. Jeg forklarte derimot at andre brukere har sett minstemann, og jeg la ut bilder av meg og han sammen o.l. ( datomerking i hjørnet. Er ikke noe geni, så noen som sikkert kan forfalske det også.. ) Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Regel nr en er vel å sende blomster/gave om barnet eller personen ligger syke på sykehuset/ hjemme. Kan/vil ikke personen redegjøre for hvor de ligger er dette et stort tegn. Men dog, den er ikke idiotsikker

Det er det som er litt kjipt for de som kanskje ønsker å bevare litt anonymitet også. Som kanskje ikke ønsker å delta på treff eller lignende. Man blir ekstra sårbar der andre har erfart at "folk hadde nok trodd at jeg er et nettroll, men heldigvis er det noen som har møtt meg i RL". For det har jo flere sagt her i tråden.

Hva om de ikke hadde noe ønske om å delta på treff? Hva om de følte at bevaring av en viss anonymitet i RL var en forutsetning for å kunne dele på nett? Tenk på alle de finingene som kanskje ville ha blitt skvist ut av FP i spekulasjoner og trolljakt.

Jeg synes det er dumt dersom man skal la grad av anonymitet være vanntesten her. En ting er jo at noen tror noe er usant etc. Men trollanklager handler jo også mye om hvilken intensjon man tillegger folk. Og det som i utgangspunktet er et godt råd om å "ikke mate trollet" blir da i realiteten utfrysing av en høyst reell person i en høyst reell krise.

Er det virkelig verdt det? Må vi knuse noen egg underveis for å lage omelett? Er det å få has på et og annet troll så verdifullt at vi glatt ofrer noen av oss?

Jeg er veldig enig i det du sier her:

Sitat:

Er det en ting du ikke orker så er det å ta en slik runde i tillegg når du har sykt barn/ tragiske hendelser i livet ditt som du deler på nett.

Jeg har forøvrig også blitt mistenkt ved et par anledninger. (Uten at jeg vil være så respektløs å påstå at mine og dine erfaringer er like ellers. Tro for all del ikke det!) En av gangene var det i grunnen ikke så ille. Jeg hadde nemlig gjort noe så uvanlig (dengang) som å dra hjem noen timer etter en fødsel. Dum og glad som jeg var startet jeg en tråd på DOL om at sønnen min hadde blitt født den natten/morgenen. Ungen sov, jeg var stolt og hadde nok ropt det fra hustakene om jeg hadde giddet å klatre opp dit.

Resultatet var jo masse spekulasjoner. Dette var jo før tidlig hjemreise ble noe flere gjorde. Og hva for en mor var jeg egentlig, som satt ved dataen så kort etter fødselen? Hvis det i det hele tatt hadde vært noen fødsel. Nei, en nybakt mor oppfører seg nok ikke slik. Hun blir på sykehuset i 3 dager og fokuserer all sin oppmerksomhet om amming og baby i de første ukene. Selvsagt. Jeg var nok fake. I en periode etter det ble innleggene mine om barnet og familien min som regel fulgt av en anonym "verden vil bedras"-kommentar. Heldigvis hadde jeg noen fininger i det forumet å støtte meg til. Litt kjipt var det jo allikevel.

Men det er overhodet ingenting i forhold til å bli mistenkeliggjort når det føles som om livet går i stykker rundt deg.

Så der synes jeg vi skal være ekstra forsiktige og respektere at folk har forskjellige grenser og ønsker mtp. privatliv. Når de står til knes i en krise. Kanskje spesielt i forhold til barns medisinske tilstander, behandlinger etc. Man blir sårbar på en helt annen måte i en sånn situasjon enn man gjør ved f.eks. en gledelig begivenhet som barnefødsel og lignende.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 21-12-09 kl 17:42.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 18:22   #319
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Om det å ha noen som har truffet en irl er en forutsetning for ikke å anses som et troll, så sliter jeg...Det velger jeg ofte å la være, fordi min anonymitet står litt sterkt for meg. Noen ganger gjør jeg det likevel, treffer folk altså, har hatt lyst på, men ikke praktisk klart å komme meg på strikketreff her, f.eks. Pr i dag har ingen truffet meg. Så om noe "ekstraordinært" skulle skje i livet mitt da, så ville jeg risikert å bli ansett som et oppmerksomhetssykt troll... Får satse på at livet går sin faste, trygge gang da...

Gammel 18-12-09, 18:31   #320
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å kunne dele sine kriser med noen er faktisk en av faktorene for å ri av krisene, og komme seg videre. Å skulle bære alle utfordringer og bekymringer alene, inni seg kan noen ganger bli for mye. Å få det ned skriftlig, slik som her er det også god terapi i. Derifra til å tro at noen er troll er kanskje å dra det for langt.
Jeg er definitivt ikke flink til å avsløre troll, og kommer gjerne med velmente råd, og klemmer...så noen ler nok godt iblant. Allikevel så har det hendt at enkeltes historier og meninger har vært så på viddene at selv jeg har begynt å få øynene opp for at nå, nå blir jeg kanskje lurt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.