Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trenger en åtteåring en egen pc?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-09, 12:58   #11
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger en åtteåring en egen pc?

Selvsagt kan du være uenig med meg Matilda.

Jeg er selvsagt enig i at nettvett bør læres så fort som mulig ja om barnet er på nett. Det er kanskje lettere jo yngre de er. Men jeg ser ikke nytteverdien i å være på nett før barna blir litt større. Det er mye lettere å få en 12 åring til å forstå hvorfor det er viktig med nettvett, enn å få en 8 åring til å forstå hvorfor. Men gode vaner er selvsagt viktig å lære så tidlig som mulig om de først er på nett.

Men godt mulig jeg har et trangsynt syn på dette.

Mitt hovedpoeng er at en 8 åring ikke trenger egen PC for å lære seg nettvett eller være på nett. De kan fint låne foreldrene sine PC-er. Og som skrevet før, min 7 åring er på nett, men det er kun spilling, jeg ville aldri latt han registrere seg på Facebook, eller Nettby f.eks.

Her jeg bor er det enda en god del som ikke har nett hjemme, og det er ikke vanlig at 7-8 åringer har egne PC-er.

Selv om jeg skriver at det ikke er viktig at de er på nett før de er 12 år ca, så betyr ikke det at jeg mener at de ikke skal være på nett. Men det er ingen krise at de ikke får tilgang til nett når de er yngre enn 12 år.

Det er jo ikke noe selvfølge at alle skal ha datamaskin selv om vi lever i 2009. Det er i alle fall ikke mitt inntrykk her jeg bor. Det er helt akseptert at det er familier som enda ikke har daglig nettilgang. Men mulig det er mer vanlig i andre byer. Jeg føler ikke at man er en "outsider" om man ikke ha nettilgang daglig.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.