|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Nettroll
Det var jo en reell sak. Jeg var på visning i det huset da smboeren ville selge huset etter datteren døde.
![]() |
#242 |
prøver tilpasse seg livet
|
Ja, saken i seg selv var reel, dama var ett nett-troll, hun utgav seg for å være en/noe helt annet enn det hun faktisk var.. høstet masse sympati.
![]() |
![]() |
#243 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NettrollDen saken der er da vel kjent over hele Norge, helt utrolig at damen gikk på nett og fortalte om det. Men hun er jo syk. Og selv ikke nettsamfunn om man kan kalle det det vil vel være fri for syke mennesker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det husker jeg også. Husker hun laget en tråd der hun spurte om noen ville se bilde av datteren da hun lå i kista. Mange reagerte, spesielt siden det ikke var hennes egen datter, og tråden ble milelang og etterhvert slettet, tror jeg. Var masse oppstyr og jeg husker NM fikk en regel om at bare nicket hennes ble nevnt skulle tråden slettes, ingen fikk nevne dama eller noe i den sammenheng. Sikkert pga. politisaken osv.
![]() |
#245 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: NettrollHer forlater man tråden på kveldstid og så lever den sitt eget liv i løpet av natta.
Ja, dette tror jeg også på. Dessuten ser jeg i julebrevene som tikker inn for tida at enhver beskriver sin virkelighet på sin måte når det kommer til en bestemt sjanger (julebrev, blogg, nettliv generelt).
Sist redigert av tink : 17-12-09 kl 08:27. Årsak: Kremt |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: NettrollJeg var ikke på nett da, men husker godt den saken på nett. Dypt tragisk.
![]() |
#247 |
Guardian of the galaxy
|
Men, atte du, her gjør du det jo igjen.. Sier at du har en liten mistanke, og det gjør jo bare at folk begynner å gruble og tiske og viske på bakrommet.
![]() |
#248 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
#249 |
har tatt seg sammen
|
Eh, takk.
![]() |
#250 |
Passiv
|
Seff. |
![]() |
![]() |
#252 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: NettrollNettroll finnes det nok mange av, fler enn vi tror. Jeg husker jo godt den episoden på et annet forum, det var vel ikke bare en heller.
![]() |
#253 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: NettrollPussig - etter å ha lest denne tråden før jeg la meg i går, dukket en lenke til denne opp på en blogg jeg følger i faglig sammenheng da jeg slo på maskinen i dag
![]() |
#254 |
har tatt seg sammen
|
Dette er jeg veldig enig med deg i. Vi velger alle hvilke historier vi skal fortelle omverdenen, de fleste gjør det mer rosenrødt - mens andre visker vekk rosene og maler ut det som finnes av uhell og kriser.
![]() |
#255 |
Guardian of the galaxy
|
Nei, det syns jeg ikke, men du bør være bevisst på hva du oppnår og ta valg ut ifra det. Jeg syns tråder som skaper mistanker og visking er dumme, men alle gjør ikke det og det er jo greit. Bare man står for det man gjør og mener at det er ok, så er egentlig det meste greit for meg.
![]() |
#256 |
flisespikker
|
Det er jo et typisk "det kommer an på"-spørsmål. Det er klart man bør være litt obs på hvordan andre kan komme til å reagere på det man sier og måten man formulerer seg på, selv om man selv ikke synes det er noen grunn til å reagere. (Jfr. alle tidligere tråder om hvorvidt det er greit å bruke ordet "neger" hvis man selv ikke mener noe vondt med det, og om det er greit å diskutere på en måte som gjør at andre føler seg angrepet og trakassert, hvis man selv mener det man sier er innenfor grensen.) Like klart er det at folks reaksjoner prinsipielt sett er deres eget ansvar, og at man ikke skal være nødt til å la seg kneble fordi noen har en helt urimelig reaksjonsmåte.
![]() |
#258 |
har tatt seg sammen
|
Jeg skjønner at dette blir en definisjonssak, og at det finnes mange steder hvor en bør kunne forvente en storm - og handle deretter - selv om en selv i prinsippet mener stormen er unødvendig og ulogisk.
![]() |
#259 |
flisespikker
|
Jepp.
![]() |
#260 |
har tatt seg sammen
|
Ja egentlig er jeg ganske både reflektert og klok. Men det hender jeg greier å skjule det godt.
![]() |
|
|