Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nettroll

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-09, 23:17   #11
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettroll

Jeg mener slike mistanker bør gå via ledelsen ved det forumet man er på og ikke i full offentlighet.

Det kan også være greit å ha i bakhodet at flere som har skrevet om temaet beskriver en mindre kjent taktikk innen trolling. Nemlig å skape akkurat den uroen og det styret man er ute etter ved å så tvil om andre og fyre opp en trolljakt selv og så nyte synet av det som følger. Troll kan være på både den ene og den andre siden av en trolljakt. Eller ingen av dem, noe jeg tror skjer oftest.

Uansett: Ved å ikke ta sånt i full offentlighet så får man i det minste sørget for at eventuelle trolls behov for ståhei i minst mulig grad blir tilfredsstilt. Enten de er på ene eller andre siden. Man skåner forumet eller epostlista for mye uro, utrygghet og uvennskap. Og, ikke minst, for de som feilaktig blir mistenkt kan man bidra til at situasjonen er ubehagelig, men noe de kanskje slipper å ha hengende ved seg videre, fremfor jævlig og ødeleggende for fremtidig deltakelse.

Trollanklager er veldig enkle å sette ut, men forferdelig vanskelig å forsvare seg imot. Med mindre man vil oute seg selv og familien langt over grensa for hva som er komfortabelt/forsvarlig og begynne å spre privat dokumentasjon som om det er konfetti. "Beklager, lille venn. Jeg vet at du har krav på privatliv, men mamma må bevise for noen på internett at du virkelig er syk."
Vi kan vel alle være enige om at spesielt på et foreldreforum så vil det som skal til for å avklare en "troll-sak" være noe de færreste av oss ønsker at folk skal gjøre mot barna sine? Da må prosessen også gjenspeile det, synes jeg.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.