|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Mannen min kan koke, steke og lage ting etter oppskrift om han vil. Pannekaker og vafler lager han uten oppskrift og er en racer på det. Skal han stå for middagen og bestemmer selv så er det garantert at det er pannekaker, hamburger, pizza eller pose/boksemat. Men han lager hva som helst han om jeg bare sier hva vi skal ha og har en oppskrift bare det ikke er for avansert. |
|
|
|
|
|
#142 |
|
I mål
|
Sv: Kan mannen lage mat?Ja selvfølgelig. Når han henter i barnehagen lager han mat, når jeg henter lager jeg. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Han er god på enkelte retter. F.eks helstekt indrefilet og han lager verdens beste kjøttkaker. Ellers lager han en mean take-away. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan mannen lage mat?Min mann lager middag hver dag. Jeg vasker opp. |
|
|
|
|
|
#146 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja det kan han. Jeg lager stort sett alltid middagen og han rydder. Utmerket fordelt da jeg liker det bedre en han og da han kommer hjem etter meg. Men han klarer seg fin, fint hvis jeg ikke er hjemme. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan mannen lage mat?
Ja, det er viktig å kunne, om man må. Så jeg kan vaske opp, og han kan vaske klær (vi bodde da alene i 3 år før vi møttes) og jeg bytter et dekk på bilen nesten hver gang vi bytter dekk, bare for å se at jeg fortsatt kan.
|
|
|
#148 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kan mannen lage mat?Der sier du noe, jeg har aldri byttet dekk. Det er absolutt noe jeg må kunne, synes jeg. Jeg hadde selvsagt levert inn bilen på verksted for å få det gjort om jeg var alene, men det er jo greit å kunne i tilfelle man skulle punktere.
|
|
|
#149 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan mannen lage mat?Det med å punktere er et poeng ja. Dessuten er det bare meg som kan kjøre bil i vår familie, så om noen punkterer alene på en vei, er det ikke min mann, for å si det sånn. Jeg bytter et dekk minst en gang i året, og for et par år siden la jeg om til vinterdekk mens mannen var på jobb, fordi det var blitt glatt. Den våren fikk jeg "fritak" fra å bytte, jeg hadde jo vist at jeg virkelig kunne, og dertil var jeg blitt gravid. Nå hender det jeg står over om det ikke passer seg, men jeg ser til å gjøre det innimellom i alle fall, så jeg vet jeg kan.
|
|
|
#150 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?
Der har du min. |
|
|