|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kan mannen lage mat?Han kan lage mat, men det er som regel jeg som gjør det. Fordi jeg har vært hjemme en god del pga permisjoner og sykmeldinger.
|
|
|
#82 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Jeg hadde nok sultet ihjel uten mannen min.
|
|
|
#83 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Min mann liker å lage mat, og er flink også. Takk og lov for det, for jeg virkelig misliker å lage mat. Jeg er ei amøbe på kjøkkenet. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan mannen lage mat?Litt morsomt å registrere at det er helt i orden at kvinner sier at de ikke kan lage mat, mens menn anno 2009 som ikke kan det, er evneveike og teite (eksempelvis) og "hvem som helst kan hvis de vil".
|
|
|
#85 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Min mann liker ikke å lage mat og liker ikke å prøve seg på nye retter, men selvfølgelig klarer han å lage mat. Alle klarer vel å lage noe mat.
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
flisespikker
|
Jeg synes det er like teit å ikke kunne lage mat for kvinner som for menn. (Men med "ikke kunne" mener jeg "overhodet ikke være i stand til", ikke "ikke være det minste interessert i" eller "ikke klare noe annet enn de enkleste retter".) Jeg synes voksne folk bør være i stand til å klare seg selv, og har de barn, bør de være i stand til å ta vare på dem på egen hånd dersom det trengs innimellom.
|
|
|
#89 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kan mannen lage mat?Min mann kan absolutt lage mat. Han bodde alene i tre år fra han flyttet hjemmefraq til han traff meg. Det samme gjorde jeg. Før vi traff hverandre laget hver av oss bare mat til en, og våre matkunster er litt forskjellige, men ja, vi kan begge lage mat. enkelt sett kan man si det sånn at jeg lager den tradisjonelle, kjedelige maten, mens ahn eksperimenterer. Har vi kyllingfilet og ris tilgjengelig, ville jeg kommet til å steke kyllingen, evt i biter, koke ris, og se om jeg fant noe til en salat, evt saus. Han har i en tilsvarende situasjon servert meg kylling stekt i litt matfløte og appelsinsalft, med en appelsinskive som pynt på toppen av risen. Typisk ville jeg satt frem maten, versegod server seg, mens han legger det pent opp på tallerekene,.
|
|
|
#91 |
|
Textrovert
|
Sv: Kan mannen lage mat?Jeg er enig med Skilpadda. Jeg synes det er litt rart når folk skryter av at de nærmest sulter i hjel ved brødboksen. Verken jeg eller mannen er superflinke til å lage mat, men vi lager likevel stort sett hjemmelaget mat, selv om resultatet kan bli sånn så som så. Og noen ganger er vi late, og velger halvfabrikata, men middag blir det nå uansett. Mannen min har en større hang til meg til å velge posemat, men hvis jeg foreslår en oppskrift, så lager han like gjerne det. Han har derimot mer tålmodighet når det gjelder matlaging, så maten ser og smaker ofte bedre ut når han lager den.
|
|
|
#94 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kan mannen lage mat?Jepp. Mission accomplished.
|
|
|
#95 |
|
Ekvilist
|
Jeg har nå iallefall aldri brukt de ordene på en som ikke er god til å lage mat. Det er sjelden vi bruker mer enn to kjeler, og vi lager mye mat fra bunn av. Som jeg skrev tidligere i tråden så mener jeg ikke at man behøver å lage mat ofte, like å lage mat, eller være flink. Men man bør kunne klare å lage i stand noen ulike ok og sunne middager for seg selv eller ungene sine dersom partneren (det være seg mann eller kvinne) skulle være bortreist, havne på sykehus eller stryke med. Hvis man som forelder ikke kan tilberede mat til barna sine annet enn brødskiver og grandiosa, så mangler man jo noen basale evner i forhold til å tilberede mat? Eller er evneveik og dum i forhold til å lage mat hvis jeg skal bruke dine ord. Kan man virkelig være uenig om det?
|
|
|
#96 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Kan mannen lage mat?Ja. Han er veldig flink til å lage mat. Best på "manneting" som steking og grilling av kjøtt, men også flink til å bake kaker. Lager sånne avanserte kaker som jeg ikke får til
|
|
|
#98 |
|
Fortynnet
|
Ja, det har alltid jeg også stusset over. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan mannen lage mat?Ja, absolutt. Vi lager ca halvparten av hverdagsmiddagene selv + at vi lager mye mat sammen i helgene - både tradisjonell og mere eksotisk. Mannen er flink til å eksperimentere, mens jeg er mere oppskriftsslave.
|
|
|
#100 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hvis kvinnen ikke kan lage mat, signaliserer jo det at likestillingen er kommet langt, ergo er det en Bra Ting. Hvis mannen ikke kan det, betyr det at det ikke er snakk om særlig mye likestilling på den fronten, det blir da en Dum Ting. |
|
|
|
![]() |
|
|