Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gamle mennesker som sjåfører

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-09, 11:26   #30
Chiffre
Profesjonelt paranoid

Chiffre sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Chiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populærChiffre er populær
Standard

Sv: Gamle mennesker som sjåfører

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Jeg mener helt ærlig at ingen burde få ha lappen etter fylte 80 år. Jeg er fullt klar over at det sikkert er 80-åringer som kan kjøre, men jeg mener jobben med å sile ut disse er for vanskelig og omfattende.

Det var ikke småtteri. Hvis vi for et øyeblikk kan rive oss løs fra anekdotene og fordommene, og se litt på statistikken, så viser det seg ganske riktig at aldergruppen 75+ har høyere ulykkesrisiko enn gjennomsnittet, de ligger faktisk nesten like høyt som gruppen 18-24 år.
Transportøkonomisk institutt

Sitat:

Jeg mener at det er viktigere å beskytte almenheten mot farlige sjåfører enn å opprettholdet mobilitet hos eldre. Og dersom alle treffes av regelen diskrimineres ingen.

Bytt ut "eldre" med "yngre" i første setning. Iht. statistikken er det minst like relevant. Hva med mobiliteten hos yngre? Synes du den er mye viktigere enn for eldre? I så fall, hvorfor?

Chiffre er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.