|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Blodmat, lever, makrell i tomat, bygggryn (det er de med svart strek over
|
|
|
#102 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fiskeboller, alle former for suppe uten biter i, lever, rakfisk, lutefisk, makrell i tomat, majones.
|
|
|
|
#103 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Her i huset får ikke noen lov å si "jeg liker ikke" om mat. Man må istedet si "jeg er ikke så veldig glad i". Jada, sikkert jåleri, men jeg kan altså ikke fordra unger som griner på nesen og piper "Jeg liiiiiker ikke sånn der!!!" (og spesielt om det dreier seg om tilnærmet ALL mat.)
|
|
|
|
#104 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Tja jeg er ikke norsk. og er oppvokst med en mor som kokk. Jeg elsker tillnærmet all mat men fiske lever og slike fiske ting liker jeg ikke. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg klarer ikke blodmat, smalahoved, lever, torskerogn, potetballer eller raspeball, fleks og duppe, slike melboller i fersk suppe, og sikkert endel annet men det var dette jeg kom på i farten.
|
|
|
#106 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fårikål.
|
|
|
#107 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lungemos hadde vi en dag i uka da jeg var liten. Jeg hater både smaken og lukta og blir faktisk småkvalm når jeg ser en lungemospakke i butikken. Så er det en ting til jeg ikke klarer og det er ferdiglagde karbonader fra blant annet Gilde. Dette hadde vi også veldig ofte og det var ofte harde klumper i dem. Sånt klarer jeg bare ikke. Grøss og gru, jeg blir småkvalm bare av å tenke på disse karbonadene også.
|
|
|
#108 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Kjøtt.
|
|
|
#109 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg takler overhodet ikke innmat og blodmat - ei heller rogn/kaviar av noe slag. Fisk skal være stekt eller kokt, til nød røkt, kjøtt skal ikke være rått.
|
|
|
#110 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fårikål og frikase.
|
|
|
#112 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?
Så enkelt kan man si det. "Liker ikke" er ikke lov å si her i huset heller. Men ett enkelt "nei takk" eller " jeg er ikke så veldig glad i" er lov, så lenge man faktisk har smakt på den aktuelle maten.
|
|
|
#114 |
|
Bare sær
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?
Jeg har litt problemer med den. For ingen av oss kan vel forvente å spise mat vi er veldig glad i bestandig?
|
|
|
#115 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Nei det er sant. Men kan kan si det som en forklaring før f.eks. svigermor lasser opp kokt makrell på tallerknen.
|
|
|
#116 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Blodpølse er et ekkelt barndomsminne. Fysj - kjenner formelig smaken bare jeg nevner det. Klarer heller ikke å spise suksessterte, men det skriver seg fra at jeg fikk omgangssyke etter at jeg hadde inntatt store mengder. Jeg var vel 10-12 år den gangen, men klarer det fortsatt ikke. (Har prøvd, men det vokste i munnen på meg.) |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fårikål! Å, ekkelt og slimete! Æsj!
|
|
|
#118 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg er veldig på linje med deg, kjenner jeg
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lllemy01- når jeg nevnte lever som en av de tingene jeg ikke takler, så er det storfelever jeg snakker om. Det er noe med både lukten og konsistensen. Men je kan jo ikke være sikker på at min mor tilberedte det slik som det skal gjøres... |
|
|
|
|
|
#120 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Tørre koteletter. Søndagsmiddag i barndommen. |
|
|
|
![]() |
|
|