Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 12:26   #401
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

allium, det var nyydelig.

Gammel 18-11-09, 19:38   #402
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Akkurat ferdig med et par tubesokker, spiralsokker.
Det blir å begynne på sitteunderlag i kveld, som skal toves.

Gammel 18-11-09, 19:50   #403
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Da er symaskinen satt frem, og jeg er klar til å montere ermer på Elias. Jeg hater denne delen av strikkingen... Det er jo stikk i strid med alt at jeg skal begynne å klippe i det jeg har strikket... *grøss*

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 18-11-09, 19:55   #404
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Da er symaskinen satt frem, og jeg er klar til å montere ermer på Elias. Jeg hater denne delen av strikkingen... Det er jo stikk i strid med alt at jeg skal begynne å klippe i det jeg har strikket... *grøss*

Jeg klipper aldri. Virkelig aldri. Strikker alltid frem og tilbake. ingle:

Gammel 18-11-09, 22:38   #405
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med en julegave, sjal til en venninne:

Utrolig flott!

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 18-11-09, 23:10   #406
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig Allium.

Gammel 19-11-09, 14:57   #407
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Allium: det var lekkert

Carrera: Å klippe i strikking er min store skrekk også. Har strikket mye opp igjennom årene men nå i høst var første gangen jeg har klippet. Det gikk heldigvis bra

Gammel 19-11-09, 15:28   #408
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker tress-is genser til lillemor

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 19-11-09, 19:58   #409
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Allium: det var lekkert

Carrera: Å klippe i strikking er min store skrekk også. Har strikket mye opp igjennom årene men nå i høst var første gangen jeg har klippet. Det gikk heldigvis bra

Har strikket masse jeg også, men har hatt mamma til å utføre monteringen. Men de har nå flyttet 40 mil nordover, så da må jeg jo gjøre det selv.

Eliasgenseren var min andre i så måte, og det gikk utrolig bra. Følte meg tryggere enn sist, og da går alt så mye bedre også.

Carrera er ikke aktiv  
Gammel 21-11-09, 17:44   #410
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Klippe Kjenner jeg er ikke klar for det

Jeg holder på med den derre mariuskjolen enda. Er midt i mønsteret et sted, så det er håp for at den blir ferdig i løpet av denne nattevaktshelgen :-)

Jeg er nok den treigeste i denne strikkeklassen

Gammel 21-11-09, 17:47   #411
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg sporet av fra planene om votter, og strikker nå juleklokker til å henge på juletre.

Gammel 22-11-09, 03:19   #412
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

WOHOO, jeg er ferdig!!

brodert det siste nå i kveld, eller natt må jeg vel si. Og min kjære lille nevø skal få genseren med sitt store idol på i morgen. Jeg gleder meg!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg elias1.jpg (58,3 KB, 29 visninger)
Filtype: jpg elias2.jpg (59,7 KB, 10 visninger)
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 22-11-09, 10:38   #413
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flott den ble, Carrera!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 22-11-09, 11:50   #414
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Den ble kjempefin carrera.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 22-11-09, 12:15   #415
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Kjempefin, carrera!

Gammel 22-11-09, 18:36   #416
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Da blir det denne til mellomsøster:

Nesten den samme fargen. Begynte på den på jobb i går, og har kommet ca 10-12 cm. Veldig enkelt nederst, så det går fort i begynnelsen. Håper den blir ferdig til jul, kan det med så mange ekstravakter jeg har fremover...
Strikker minste størrelsen, men må nok lage litt kortere i ermene og for all del ikke strikke for løst!

Gammel 22-11-09, 19:05   #417
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den ble kjempefin Carrera!

Gammel 22-11-09, 22:02   #418
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting i forhold til hva dere klarer å trylle frem, men dette blir julegave til min fem år gamle "gudmorunge".

Imma er ikke aktiv  
Gammel 22-11-09, 22:04   #419
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det ble kjempeflott, Imma.
Hvor har du den oppskriften fra?

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 22-11-09, 22:11   #420
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Det ble kjempeflott, Imma.
Hvor har du den oppskriften fra?

Takk
Den er strikket/heklet på frihånd, har ikke noe oppskrift.

Imma er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.