Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-09, 22:47   #381
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, Cobblestone. Strikker i Filatura di Crosa Wave, rester etter et prosjekt som gikk i vasken. Den er til mannen til jul.

Gammel 12-11-09, 22:53   #382
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Den blir fin, Observatøren.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 12-11-09, 23:07   #383
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så ambivalent til Cobblestone! Jeg digger den samtidig som jeg synes den ser litt teit ut Feltene på sidene er helt konge, men de runde rillene øvers på bolen er av og til litt too much - særlig i lyse farger. I mørke farger vises de ikke så mye, og da er genseren helt knall Jeg må strikke en til mannen. Ikke før jula, men kanskje i?

Gammel 12-11-09, 23:20   #384
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg holder på å gjøre ferdig en jakke som har ligget leeeenge i strikkeposen. Den ble ferdig i vår, men var litt trang, så da tenkte jeg at jeg måtte sette i en glidelås i stedet for knapper som kom til å sprike over brystet. Sy i glidelås er ikke noe jeg liker veldig godt, men nå er det gjort. Holder nå på å forlenge ermene som jeg syntes ble litt vel korte. 3/4 lengde er greit, men disse slutta ved albuen... Siden jeg ikke har tilgang på norsk garnbutikk akkurat nå måtte jeg dele det siste garnnøstet i to, og så strikker jeg ermene så langt som garnet rekker. Snart ferdig nå.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 12-11-09, 23:54   #385
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dette prøver jeg meg på nå:

Gammel 13-11-09, 02:16   #386
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg strikket to skjerf og ett par tovede ullvotter. Så nå er jeg igang med denne tunikaen i brun til tanteungen til jul:

Har strikket den i lilla til 8-åringen så å strikke den i str. 4 år skal nok gå som en drøm

Gammel 13-11-09, 10:47   #387
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg holder på med denne jakken:

I denne fargen, Fabel 901:

Også er jeg nettopp ferdig med en monsterbukse i Free Style, ca str 4-5 år. Den vil ikke jenta mi ha, så den blir vel liggende til noen i passende str kan får den..

Sist redigert av Vind : 13-11-09 kl 11:17.
Vind er ikke aktiv  
Gammel 13-11-09, 14:27   #388
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg er så ambivalent til Cobblestone! Jeg digger den samtidig som jeg synes den ser litt teit ut Feltene på sidene er helt konge, men de runde rillene øvers på bolen er av og til litt too much - særlig i lyse farger. I mørke farger vises de ikke så mye, og da er genseren helt knall Jeg må strikke en til mannen. Ikke før jula, men kanskje i?

Jeg synes den er kjempestilig og tenkte å strikke den til mannen, kom så langt at ejg kjøpte mønsteret også. Viste den til mannen, og han syntes den var kjempeteit. Minner om en munk, sa han...
Mønsteret er ubrukt, for å si det sånn..

Gammel 13-11-09, 14:33   #389
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen synes heller ikke Cobblestone var fin, men tenkte jeg skulle strikke en barnevariant av mønsteret.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 13-11-09, 14:56   #390
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket Cobblestone til datteren min.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-11-09, 16:48   #391
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg er også ambivalent, men mannen likte den. Jeg skal gå ned en pinnestr på "brystkassa", slik at den blir litt fastere og ikke så vid. I det grå garnet blir ikke rillene så fremtredende synes jeg.

Cobblestone finnes jo i barnestr, hvis jeg ha nok garn strikker jeg en til posøren også.

Gammel 13-11-09, 16:52   #392
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg synes den er kjempestilig og tenkte å strikke den til mannen, kom så langt at ejg kjøpte mønsteret også. Viste den til mannen, og han syntes den var kjempeteit. Minner om en munk, sa han...
Mønsteret er ubrukt, for å si det sånn..

Kan være enig i at han på bildet over her ser ut som en munk ja.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 15-11-09, 22:40   #393
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sa jeg at jeg (igjen) strikker tøfler til meg selv? Skal toves, og jeg satser på å få rett størrelse denne gangen..

Gammel 16-11-09, 22:39   #394
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Strikker sjal til min stemor.
Strikker i Mohair. 100 gram Boucle.
Har egentlig ikke mønster, bare snakket med de i garnforretningen.
Strikkes på tykke pinner, str.10
Første pinne rett alltid, så et kast og to sammen.
Frem og tilbake slik.
Skal bli ganske langt, slik at hun får det et par ganger rundt halsen.

Startet ikveld, og kommet ganske langt allerede.
Ser litt ujevnt ut , men har ikke strukket eller noe på det. Bare la det flatt ned.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde 663.jpg (190,5 KB, 27 visninger)
Gammel 16-11-09, 22:54   #395
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nærmer meg ferdig med broderingen på Elias nå, og så er det montering og halskant som står for tur.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 17-11-09, 10:14   #396
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Styrer FORTSATT med det babyteppet jeg. Om jeg begynner fellingen nå blir det ca 80*80. Planen var opprinnelig så stort som de andre jeg strikker, bruke c 200 gram garn, da blir det rundt 125*125.

Men så viser seg seg at mottakeren antakelig kommer mye før enn ventet. Vi håper h*n ikke kommer på ei stund enda, men jeg lurer på om teppet skulle blitt litt mindre... Ikke det, h*n trenger det ikke på neonatal, kan jeg ikke tenke meg, så det haster ikke med å få det ferdig, jeg bare tenker at om babyen er så liiiiiiiiiten, så virker det kanskje enormt med et sånt teppe? Samtidig er det jo deilig å kunne brette det i flere lag over en minibaby midt på vinteren.... Strikker i alle fall videre på babyteppet...

Gammel 17-11-09, 10:22   #397
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Strikk videre du, Malama. Jeg synes det er deilig med store babytepper, nå brukes de for eksempel i bilen når det er kaldt og barna er søvnige. Det er så synd med så mye arbeid som blir brukt så lite fordi det blir for smått så raskt.

Rug er ikke aktiv  
Gammel 17-11-09, 10:51   #398
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sant det, det er dumt om det blir for lite, men det er jo ikke som om en vanlig baby er lenger enn 80 cm på lenge heller da, så sånnsett kan det brukes lenge.

Men jeg strikker i alle fall en god del videre. Det jeg har til min egen sønn er ca 1*1 meter (det strikket jeg ikke på skrå) og jeg synes fortsatt det er veldig stort og godt. Men jeg strikker nå i alle fall bare videre, litt til, så får vi se.

Gammel 18-11-09, 12:20   #399
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med en julegave, sjal til en venninne:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 18-11-09, 12:22   #400
Malama

Malama sin avatar

Standard

Så flink du er!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.