Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?
Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.
Flott sagt Moonlight.
Jeg hadde en samtale med en kjær, og savnet venn for noen år siden. Han forklarte noe til meg som ga meg en stor aha opplevelse. Den kjærligheten jeg føler kommer av mine handlinger, mine følelser for andre mennesker. Jeg kan tross alt ikke føle på andres følelser. Når jeg er glad i noen er det min kjærlighet til dem som brenner i brystet, ikke deres kjærlighet til meg. Dette var ikke så elegant ordlagt som min gode venn presterte, men dog. Noen tar kanskje poenget. For meg så gav det veldig mening siden jeg hadde gått inn og ut av avhengighetsforhold i noen år, kun fokusert på hvem som likte og var glad i meg. Etter jeg skjønte det ovenstående begynte jeg å lete etter hvem jeg var glad i, og det resulterte i et helt annet knippe menn 
For en fantastisk oppdagelse. Du brøt et mønster som du hadde fått uten at du var klar over det. Har du sett filmen "Yesman" med Jim Carrey? Den viser hva som skjer når Jim Carrey i denne filmen endrer gamle "mønster/handlinger". Han tar den jo helt ut som vanlig, men en kjempemorsom film hvor man kan reflektere litt over hvordan våre handlinger og hvordan vi møter "verden" kan endre utfallet.
Jeg vil også anbefale en bok jeg fikk låne for et par uker siden. Den heter "Kjærlighetens fem språk". Jeg har sett at DM har anbefalt den i en annen tråd. Her er en link til boka. Den har blitt digitalisert i Nasjonalbiblioteket: http://www.nb.no/utlevering/nb/a60eb...5d6b4b6225dd3d
|