Sv: Hvilke verdier er viktige for deg i din hverdag?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Ubuntu is the essence of being human. It speaks of the fact that my humanity is caught up and is inextricably bound up in yours. I am human because I belong. It speaks about wholeness, it speaks about compassion. A person with Ubuntu is welcoming, hospitable, warm and generous, willing to share. Such people are open and available to others, willing to be vulnerable, affirming of others, do not feel threatened that others are able and good, for they have a proper self-assurance that comes from knowing that they belong in a greater whole.
Dette er den mest grunnleggende verdien i mitt liv også.
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Det er ikke noe muffins i det hele tatt, ikke noe religiøst eller new age ... rett og slett en definisjon på å være et godt menneske 
Det er det sikkert ikke, all den tid sitatet du nevner er humanistisk og ikke nevner Gud as such og det på den måten passer inn i alle livssyn.
Vil uansett påpeke at det som er religiøst eller "new age" heller ikke nødvendigvis er noe "muffens" - og sitatet ditt passer som hånd i hanske med hovedtanken bak New Age.
Poenget mitt er selvfølgelig at alt som havner i den (kanskje altfor ) store sekken New Age slett ikke er suspekt, men basert på grunntanker mange vil kjenne treffer blink (om man ser bort fra krystaller&engler og sånn, som jeg som muligens kan kategoriseres som New Age, slett ikke har et forhold til).
Liten digresjon bare.