|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Hvis vi på nordvestlandet får være med også, kan dere få komme hit og spille krokket. Vi må jo tross alt ha egnede hager til den slags aktiviteter.
Jeg vil helst være på lag MOT de som er enige med noen som er enige med Fardal. Dessverre er jeg svært dårlig i ballspill, men jeg kan bake kake og rope stygge ord om dommeren på sidelinja.
![]() |
#302 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#303 |
Ringskrømt
|
Ja, det straffer seg å la bilen gå på tomgang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere kan tøyse og tulle alt dere vil. Men ja jeg finner det særdeles merkelig at noen velger å fokusere mer på at noen sier i fra (som en slags provokasjon) enn saken det sies i fra om. Jeg gjør det. Enkelt og greit. Så kan dere diskutere det opp og i mente, men det endrer ikke på det faktum at jeg sier i fra når det gjelder ting som berører mine barn. Det spiller ingen rolle hva det er eller hvor det er, og det spiller ingen rolle hvem du er. Det handler ikke om å heie på noen, eller om det var mannen eller meg eller noen andre som sa i fra. Det handler ikke om politi eller norges lover eller "å kjenne sin rett". Denne saken er ikke en unik sak med mange sider. Det handler bare om å forvente at noen grei, og spesielt når det er unger involvert, og skuffelsen over at noen velger å ikke være det. Noen velger å ikke bry seg. Ser man ikke den, så ser man bare rett og slett det man har bestemt seg for å se. At jeg tror jeg er noe, eller noe sånt. Komme her og komme her. Kommandere verden rundt. Bla bla. Sist redigert av Dronningen : 14-11-09 kl 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg synes også de eksemplene Mississippi nevner her grenser til å være ufint. Spesielt nå det er såpass mye fokus rundt dette å skille sak og person. Slike uttalelser går jo direkte på på person mener jeg.
![]() |
#307 |
Absolute Beginner
|
Synes du generelt det er bra å si ifra om man reagerer på noe som angår barn? Jeg er ofte veldig uenig med deg i mange diskusjoner rundt barneoppdragelse etc, men hadde jeg møtt deg IRL hadde jeg neppe gått bort og sagt at du burde gjøre ting annerledes med barna dine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke tøys det som kommenteres. Det kommenteres jo at det er ganske frekt av dere å ta det så langt som dere dro den, fordi noen kritiserer deres oppfatninger av rettigheter til å kommandere andre. Ingen her har sagt at det er feil å si i fra, eller å bry seg om andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
flisespikker
|
Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)
![]() |
#310 |
Pauset
Enkelt og greit. De fleste gjør jo det.
Jeg har lest gjennom tråden nå, og ser jo at de aller fleste har en lik oppfatning av dette, mens noen få - svært få - reagerer veldig i motsatt retning. Du snakker bl.a. om hvor sint du ville blitt, som en form for trussel. Så ja jeg står fortsatt for det jeg mener, basert på det du skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg er enig i at det er naturlig å reagere på ting som berører barna, men det spiller jo absolutt en rolle hva, og i hvor stor grad det berører dem. Hvis fremmede prøvde å dra barnet mitt med i en bil, eller prøvde å gi det ettellerannet uten min tillatelse, ville jeg nok reagert. Jeg ville ikke reagert (i betydningen "nå skal du jammen høre her..") dersom jeg og barna gikk forbi en bil som sto på tomgang. For at jeg skal reagere med å irettesette fremmede mennesker, må handlingene deres enten representere en reell fare for barna mine, eller være av mindre alvorlig grad, men noe som gjentar seg ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Men altså, det innlegget jeg siktet til oppfattet jeg som helt uproposjonalt i forhold til det som ble skrevet vedr det å "ta seg til rette" i andres bil. Jeg synes at du skyter spurv med kanoner ved å dra inn barndomsopplevelser og dårlig selvtillit fordi jeg ikke hadde synes det var bare helt greit at du eller mannen din eller hvemsomhelst hadde slått av _min_ bilmotor. Jeg tror bare ikke man kan forvente at noen er enige med en selv i ett og alt, og jeg synes ikke de dermed sagt fortjener merkelappene du/dere setter på dem.
![]() |
#313 |
Pauset
Jepp. Jeg ser at du forsøker å bruke det mot meg på en måte, men samtidig så er det jo sakens kjerne. Helt riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
...
![]() |
#315 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Hmmm bilen starter jeg 10 minutter før vi drar ja. Og i hjemmespl starter vi alle bilene før vi skal ut å kjøre. Har faktisk aldri falt meg inn at dette er et problem. Dette er jo på de kaldeste dagene i året,så er ikke mange dagene det gjelder. Jaja alt hva man lærer at man skal ha dårlig samvittighet for.
![]() |
#316 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ærlig talt, jeg ville da aldri hatt hund.
![]() |
#317 |
trøtt
|
Det handler ikke om å ta seg til rette. Å la bilen gå på tomgang er en straffbar handling og ved å slå av bil som går på tomgang stopper man dermed en sådan handling. Det må selvfølgelig være en viss forholdsmessighet her; man kan ikke knuse bilruten for å komme frem til nøklene, men når bilen er ulåst er det uproblematisk.
![]() |
#318 |
Eklektisk
|
Jeg visste ikke at det var straffbart. Får man bot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Off the map.
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)tråden har helt eskalert. Jeg har ikke lest alt. Men ut fra hovedinnlegget så synes jeg det er en helt grei ting å ta opp med barnehagen at det står biler på tomgang og at det ikke er ønskelig. Om noen gjentatte ganger bryter dette forbudet synes jeg det hadde vært en rimelig lærepenge om noen slo av bilen.
![]() |
#320 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Har du virkelig aldri reflektert over miljøperspektivet i å la bilen stå på tomgang? Har du sovet i miljøvern-debatten de siste 20 årene? Så kan vi snakke tomgasser, støy og så videre. Jeg skjønner ikke at folk i 2009 ikke tenker over miljøkonsekvensene av sine daglige handlinger. Virkelig ikke!
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|