|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Enkelt og greit. De fleste gjør jo det.
Jeg har lest gjennom tråden nå, og ser jo at de aller fleste har en lik oppfatning av dette, mens noen få - svært få - reagerer veldig i motsatt retning. Du snakker bl.a. om hvor sint du ville blitt, som en form for trussel. Så ja jeg står fortsatt for det jeg mener, basert på det du skriver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg er enig i at det er naturlig å reagere på ting som berører barna, men det spiller jo absolutt en rolle hva, og i hvor stor grad det berører dem. Hvis fremmede prøvde å dra barnet mitt med i en bil, eller prøvde å gi det ettellerannet uten min tillatelse, ville jeg nok reagert. Jeg ville ikke reagert (i betydningen "nå skal du jammen høre her..") dersom jeg og barna gikk forbi en bil som sto på tomgang. For at jeg skal reagere med å irettesette fremmede mennesker, må handlingene deres enten representere en reell fare for barna mine, eller være av mindre alvorlig grad, men noe som gjentar seg ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
|
|