Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 16:59   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Synes du generelt det er bra å si ifra om man reagerer på noe som angår barn? Jeg er ofte veldig uenig med deg i mange diskusjoner rundt barneoppdragelse etc, men hadde jeg møtt deg IRL hadde jeg neppe gått bort og sagt at du burde gjøre ting annerledes med barna dine.

Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)

Gammel 14-11-09, 21:42   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)

Enkelt og greit. De fleste gjør jo det.

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Leser du og din mann innholdet i innleggene til de dere kritiserer??
Finnes det ikke en sjanse for at dere mistolker noe her? Eller mener du seriøst at jeg må være et vemmelig menneske ut i fra hva jeg har skrevet her?

Jeg har lest gjennom tråden nå, og ser jo at de aller fleste har en lik oppfatning av dette, mens noen få - svært få - reagerer veldig i motsatt retning. Du snakker bl.a. om hvor sint du ville blitt, som en form for trussel. Så ja jeg står fortsatt for det jeg mener, basert på det du skriver.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:53   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det er naturlig å reagere på ting som berører barna, men det spiller jo absolutt en rolle hva, og i hvor stor grad det berører dem. Hvis fremmede prøvde å dra barnet mitt med i en bil, eller prøvde å gi det ettellerannet uten min tillatelse, ville jeg nok reagert. Jeg ville ikke reagert (i betydningen "nå skal du jammen høre her..") dersom jeg og barna gikk forbi en bil som sto på tomgang. For at jeg skal reagere med å irettesette fremmede mennesker, må handlingene deres enten representere en reell fare for barna mine, eller være av mindre alvorlig grad, men noe som gjentar seg ofte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.