|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kjenner du noen FP'ere IRL? | |||
| Ja |
|
198 | 82,16% |
| Nei |
|
37 | 15,35% |
| Ønsker å bli kjent med noen/fler |
|
70 | 29,05% |
| Ønsker ikke bli kjent med noen |
|
8 | 3,32% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 241. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjenner dere noen FP'ere IRL?
Ja, lurer på hvorfor det er moro å skrive med dem her inne, iallfall hvis man har dem på Facebook også.
|
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Jeg skriver jo ikke bare med dem, men med alle som er på FP. De fine folka jeg kjenner her, bidrar til å gjøre forumlivet bedre. Det er jo ikke sånn at jeg bare vil treffe de jeg liker i én setting.
Sist redigert av nolo : 14-11-09 kl 20:57. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
De fleste av de jeg kjenner her inne irl har jeg blitt kjent med på NM eller FP. Så da er det naturlig å holde kontakten her også. Selv de som bor rett ved siden av meg. Jeg reklamerer lite for FP i mitt private nettverk fra utenfornett, men jeg har ingen problemer med å forstå at andre gjør det hvis de synes det er ok. Eller ser at det kan være folk som de tror vil passe inn og trives her, ikke minst.
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men skriver man "med" dem da? Jeg kjenner jo veldig mange her inne i virkeligheten, skal jeg ignorere dem her inne eller slutte å være på forumet fordi jeg kjenner dem? Skjønner ikke helt hva du mener? Vi skriver ikke direkte med hverandre, men deltar i diskusjoner som vanlig, det blir jo ikke personlig.
|
|
|
#5 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kjenner dere noen FP'ere IRL?Jeg skrev ingen, men det stemmer jo ikke helt. Jeg kjenner noen fra et annet forum, og har truffet et par i RL, og jeg vil jo påstå at jeg kjenner dem ganske godt etter hvert...
|
|
|
#6 |
|
... med mjuke pigger...
"Å skrive med" ble litt feil formulert hvis man med det tenker seg brevvenn-stilen. Hvis man har blitt kjent med noen på nett blir det litt annerledes enn om man kjenner hverandre irl og i tillegg er på nett sammen. Det var det jeg lurte på, hvorfor det er stas å skravle/diskutere på forum når man kjenner hverandre irl. Får man ikke nok irl uten å bruke nett i tillegg? Det kan kanskje bli for mye av det gode?
|
|
|
|
#7 |
|
Nymotens gammeldags
Ofte får man vel ikke nok nei, med barn og jobb og en travel hverdag, så nettet er jo en fin arena å bruke for å holde kontakten. Men allikevel; når man er på et forum så snakker man jo sjelden TIL de man kjenner, man er jo bare med i diskusjoner med alle medlemmene på lik linje.
|
|
|
#8 |
|
... med mjuke pigger...
Jeg bare lurer på hva folk får ut av det å snakke med kjentsfolk her inne/delta i samme tråder osv. Innleggene mine i denne tråden er ikke ment å være problematiserende. Det kan sikkert være slik at man ser nye sider av gamle kjente når man ser dem i diskusjoner her og det kan sikkert være morsomt eller overraskende. Slike ting kommer kanskje ikke fram i en sofaprat.
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg får like mye ut av å delta i tråder her inne uansett hvem andre som deltar i dem. Jeg går kun inn på de trådene jeg finner interessante, og det er jo det samme hvem som har startet dem eller svart i dem.
|
|
|
#10 |
|
flisespikker
|
Det er ikke nødvendigvis "overraskende" å høre hva folk jeg kjenner godt i RL sier i en diskusjon, men det kan likevel være morsomt å høre hva de mener om ting og hvordan de formulerer seg, eller se hva de sier til andre.
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
FB har jeg ikke særlig nytte av heller
|
![]() |
|