Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 16:54   #11
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

nam, jeg synes fremdeles ikke masing er det samme som trassing, selv om begge deler kan være irriterende.

Og dessuten synes jeg det er helt kurant å gjenta en henstilling om at folk slutter med noe som er irriterende og/eller forbudt, selv om de velger å ignorere det man sier den første gangen man sier det. Jeg synes godt man kan gjøre det på en høflig måte, men jeg kan ikke se at noen andre har mer rett til å bestemme at jeg er nødt til å finne meg i oppførselen deres enn jeg har til å bestemme at jeg ønsker at de slutter med den.

Ja, det er mange grenser å ta hensyn til. Hvor plaget vi blir, vil vel avgjøre hvor stor inngripen vi mener vi har rett til å ta i andres sfære.

For meg ville ikke noen minutters tomgangskjøring fra andre ført til at jeg mente jeg hadde rett til å bestemme over andre. For hvilke årsaker som lå til grunn for de få minuttenes tomgangskjøring, ville jeg vel ikke følt rett til å vite om utifra størrelsen jeg annså lovbruddet som. En henstilling ville jeg følt var innenfor grensen for hva som var ok å bry seg mot andre med, men mer enn det (for dette lovbruddet) ville jeg ment var frekt.

Frittalende som jeg er så sier jeg lett i fra til andre mennesker om det er noe som plager meg eller som jeg synes er viktig. Så jeg er vel ei som lett kan utøve min medborgerrett. Men hvor sterkt jeg tar i avhenger av hvor alvorlig det er.

Blekkulftanker er fine de. Vi skal jo ta vare på luften vår. Men jeg ser ikke små miljøforbrytelser som det der, så viktig at det gir meg rett til å mase på andre voksne enkeltmennesker som jeg observerte gjorde en feil i 3 minutter. Da ville jeg heller tatt det via barnehagen.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.