Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Nei, det er jeg ikke. Skulle jeg vurdet faren for det som så stor at jeg måtte tatt lillebror med inn alltid, ja, så kunne jeg aldri kjørt bil.
Sannsynligheten for at vi skal bli kvestet eller drept på vei til eller fra barnehagen er så mange tusen ganger større, men jeg velger alikevell å kjøre.
Det finnes mange steder hvor jeg ikke lar ungene være alene i bilen, med motor hverken på eller av. Men barnehagen og butikken vår er ikke et av de stedene. Og da er ikke brann eller kidnapping eller min plutselige død årsaken, men stor sansynlighet for at noen vil ta kontakt med barna, evt stjele bilen.....
Vel. Om bilen hadde tatt fyr og du hadde vært der, hadde du jo kunnet fått ut ungen. Og om det plutselig skulle skjedd ungen(e) noe hadde du jo kunnet hjulpet ham/dem der og da.
Pussig å dra "det er jo så mange farer her i verden"- kortet. Det er utrolig banalt, rett og slett. Alle kan dø når som helst ja. Vi utsetter oss for store farer hver dag ja, men vi vil jo likevel prøve å gjøre vårt ytterste for å unngå det, for å minimere farene. Det er jo ikke slik at fordi verden er så farlig så er det er greit å være generellt uforsiktig?