Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-09, 13:14   #10
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den saken med rallysjåføren som kjørte ned en jente på 10 år

Det er mye som er rablende galt med denne saken her, eller for å si det mer riktig, med medias dekning av denne saken her.

Jeg har vært på rally en gang. Litt ufrivillig, da det var tur med jobben, for å backe opp en kollega. Jeg må si jeg syntes hele opplegget var utrolig uinteressant, og man finner vel knapt en mer publikumsuvennlig sport. At miljøet rundt, synes det er stas å sitte i klynger, drikke alkohol, og se på biler som suser forbi i stor (og livsfarlig) fart, får de ta på sin egen kappe, jeg likte det ikke.

Hele opplegget med rally, er at man må selv avgjøre, og ta hensyn til om man har plassert seg farlig eller ikke. De er satt opp symbolske sperringer, og det blir oppfordret til å ikke oppholde seg i svinger, eller krysse løypa. Vel, hvor mange tar egentlig hensyn til dette, og ingen "kontrollerer" det heller. Det står sikkerhetsvakter langs løypa, men hva får de gjort, annet enn å henvise til plasser man anser som trygge. Hva da, når publikum plasserer seg på farlige steder i løypa, eller de finner ut at de skal på kiosken på andre siden av veien, akkurat i det en bil passerer. De vet det kommer biler i høy fart, de vet det er en stor risiko, men de tar den, det går jo som regel bra.

Vel, det gjør ikke alltid det.

Så kan vi jo diskutere da, hva som er riktig her. Mange med meg, mener fokuset ble flyttet bort fra jenta dette rammet, og over på utøveren. Hvor er fokuset på sikkerhet, på hva som kreves av arrangøren før de får sette i gang et slikt løp?

Jeg personlig, hadde nok ikke klart å sette meg i bilen igjen etter en slik ulykke, selv om jeg i utgangspunktet ikke kunne lastes for ulykken, jeg hadde ansett det for helt uinteressant. Men det er med min bakgrunn. Jeg har ikke drømt om å kjøre rally siden jeg var liten, og har heller ikke satset alle pengene min, pappa sine, og sponsorene sine penger på dette.
Men så lenge de kan, og sporten ikke forbys, så er det nok ingen av de som nøyer seg med å spille playstation heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.