|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
frakoblet
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolen
En klar konsekvens av hva? At ANDRE forstyrrer? Maz, det er ikke tvil om at dette går under det som klassifiseres som "kollektiv avstraffelse". Med ordlyden "Det er også bare den eleven eller de elevene som har gjort seg skyldig i reglementsbrudd som kan refses. Kollektiv avstraffelse er ikke tillatt." - forstår du det slik at det her siktes til ris eller gapestokk? Hentet herfra: http://www.udir.no/templates/udir/TM...el.aspx?id=692
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo temmelig forskjellig å kreve betaling av alle for noe, og la barna vente et minutt ekstra for bråk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ustabil
|
![]() Sv: Kollektiv avstraffelse i skolenJeg har ingen tro på kollektiv avstraffelse. Fordi: det barnet som ødelegger for alle får det ikke så lett etterpå! Jeg husker selv fra skoletiden et par gutter som var av den bråkete og ustyrlige typen (som i dag sikkert ville fått en diagnose...), og stadig vekk var det straff for hele klassen. Gjett om de to guttene fikk merke det etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vel, jeg er ikke enig. Jeg syns kie har gode poeng.
![]() |
#5 |
Ustabil
|
Hvis ikke læreren SER og HØRER og VET hvem som har gjort noe galt, så skal de heller ikke straffe. Men når læreren VET med sikkerhet at de TO barna der har bråket hele timen, og kanskje har tre andre fyrt opp under, da er det urettferdig å straffe de som faktisk har gjort en god jobb til tross for uroen i klassen. Men jeg tror i grunnen at læreren ofte egentlig vet, men de tør ikke plukke ut "syndebukken" av frykt for reaksjoner både fra elevene og foreldrene. Derfor velger de den enkle løsningen med kollektiv straff. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|