Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-09, 23:00   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi driver fremdeles med Harry Potter 2, og en av de morsomme tingene med dette, er at Poden for første gang tydeligvis diskuterer bøker med vennene sine. For litt siden var han tydelig sjokkert over kapittelet der det ser ut til at Gygrid var den som åpnet Mysteriekammeret, og dagen etter kunne han lettet fortelle at en klassekamerat hadde fortalt ham at det ikke var sånn likevel. Og her om dagen sa han at han hadde funnet ut hva monsteret i Mysteriekammeret var, for det hadde en annen kamerat fortalt ham. Jeg synes det er utrolig morsomt at disse 6-7-åringene er så fenget av bøkene at de diskuterer dem seg imellom.

Gøy når de får sånn utbytte av lesingen at de diskuterer det med vennene ja, på den annen side hadde jeg nesten blitt litt furt om hun hadde fått vite for mye før vi faktisk fikk lest det selv. :fniser:

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ungene er 8, og vi er på Harry Potter-bok nr 5 (Føniksordenen). Vi begynte med nr 1 i fjor høst og de første tre gikk kjapt unna. Nr 4 tok mer tid å lese, både pga flere sider og pga mer komplisert handling. Nr 5 har vi holdt på med siden i april, tror jeg. Vi nærmer oss s 600, så nå ser jeg heldigvis slutten.

Tror jeg skal foreslå en HP-pause etterpå og heller lese Narnia. :sliten:

Vi har Narnia liggende på vent, vi også!

Vi begynte på Harry Potter nr 3 igår. Vi har lest de to første bøkene først og så sett filmene, før vi heiv oss over bok nr 3. Jeg har alle fileme liggende, men det kan ikke falle meg inn å se de før bøkene er lest.

Jeg skulle ønske jeg kunne lest de bøkene for jenta mi før, men har vært forhindret pga leserestriksjoner (ble/blir veldig sliten/utmattet av å lese. )

Jenta mi gleder seg veldig til lesestundene, og jeg føler meg nesten litt snytt om vi ikke rekker å lese en dag...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.