Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 12:26   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og fritidsaktiviteter. Når bør det bli alvor?

Hva?
Dette synes jeg var helt hårreisende.
I min verden er det her korlederen som bør gå, ikke en stakkars 8-åring.
Enig i at det går an med opptaksprøver, og da si nei, men å kaste ut et lite barn pga manglende sangevner? Nei, da er korlederen en svært dårlig pedagog og leder. Han må heller da forsøke å finne sanger, stemmer og oppgaver til denne jenta som gjør at hun kan få fortsette i fellesskapet. Klarer han ikke det, nei da får koret leve med at ikke alle synger like rent der.

Sammenligningen med voksne mennesker synes jeg er søkt. Selvsagt er det ikke noe moro å kastes ut som voksen heller, men det er en stor forskjell. Det er en grunn til at det ikke er lov med eliteidrett for barn, men at det er relativt uproblematisk på seniornivå.

På generellt grunnlag vil jeg si at topping av lag og elitesatsing ikke bør skje før i ungdomsskolealder -aller helst ikke før 16-års alderen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.