|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#102 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg var blodgiver, men så ble jeg alvorlig syk, og nå får jeg ikke lov lenger.
![]() |
#106 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du blodgiver?
Jeg syns det er noe HELT annet å bli stukket hos de som virkelig kan det, på Blodbanken, altså. Og jeg hr VRANGE årer.
![]() |
#108 |
En Som Trener
|
Ikke vent på innkalling, du kan ha havnet utenfor datasystemet på mange måter. Ta kontakt!
Ingen dum idé å få det sjekket igjen.
![]() |
#109 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blodgiver?Ville gjerne gjort det, men får ikke lov pga kronisk lavt jernlager og lav vekt. Trøster meg med at mannen får lov og gjør det så ofte han kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg ga blod for en del år siden, men så sklei det ut... Har flere ganger tenkt på å komme igang igjen, men nå måtte jeg vente siden jeg har vært i Sør Amerika, deretter ble jeg syk, så jeg skal bare bli ferdig med en operasjon i november først.
![]() |
#111 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blodgiver?Yepp blodgiver her - det er en fin ting å kunne gjøre når man har anledning. Jobber på sykehus og har absolutt ingen unnskyldning for ikke å gi litt blod.
![]() |
#112 |
Passiv
|
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg er ikke blodgiver. Jeg kunne ha gitt blod, men det er en del begrensninger på hva blodet mitt kan brukes til, siden jeg har påvist APC-resistens. |
![]() |
![]() |
#113 |
WF: BNBE
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg har ikke vært, fordi jeg er gift med en ikke-vestlig mann. Men så vidt jeg husker kan jeg gi når vi har vært sammen i fem år. Det har vi nå, så når jeg er ferdig med amming skal jeg jammen ta kontakt med Blodbanken igjen.
![]() |
#114 |
En Som Trener
|
Det kommer litt an på hvilket land han er fra. Sjekk oversikten i veilederen på s 73-77 og se på bokstaven som står ved det landet han kommer fra. Så sjekker du s 19/20 og leser reglene der.
![]() |
#115 |
WF: BNBE
Takk! Det stemmer at jeg kan gi etter fem år, så da skal jeg melde meg igjen når jeg er ferdig med amming.
![]() |
#116 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg vil også reklamere litt for blodbanken på Ullevål: Trenger man en boost en dag, fordi ting er kjipt og ungene er sure på deg og du ikke får til noe på jobben, så dra dit, altså! De behandler deg som verdens nyttigste og flinkeste superhelt - de er virkelig helt strålende!
![]() |
#117 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er du blodgiver?Ja, hvis man kan så er dette altså helt supert å gjøre. Det redder liv hver eneste dag. Min bror var gjennom en stor operasjon for noen år siden, i etterkant av det bestemte jeg meg for å bli blodgiver, men det ser dessverre ikke ut til at jeg noen gang kan bli det.
![]() |
#118 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg er dessverre ikke blodgiver pga kronisk lavt jernlager. Tåler jerntabletter svært dårlig, så jeg orker rett og slett ikke å lide meg gjennom prosjekt "opp med jernet".
![]() |
#119 |
Protonterapeut
|
![]() |
#120 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Er du blodgiver?Jeg er ikke blodgiver (får migreneanfall fra H**** dagen etter), men er registrert som benmargsdonor.
![]() |
|
|