Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du blodgiver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 18:31   #101
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du blodgiver?

jeg har dannet antistoffer etter en blodtransfusjon, så mitt blod vil de ikke ha lengre...

Gammel 22-09-09, 18:39   #102
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg var blodgiver, men så ble jeg alvorlig syk, og nå får jeg ikke lov lenger.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 18:54   #103
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke blodgiver på grunn av nærmest konstant jernmangel og behov for jerntilskudd - trenger det blodet jeg har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 20:12   #104
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er blodgiver og står som beinmargsdonor.

Gammel 22-09-09, 21:38   #105
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Vil bare understreke at det gjelder benmargsgiver, du kan ikke melde deg som organdonor, om noen kunne misforstå.

Det er helt sant, jeg skal endre teksten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 23:11   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Uff no begynte eg å grue meg. Eg likar ikkje sprøyter og mange har vanskelig med å finne gode blodårer. Har allikevel meldt meg....

Jeg syns det er noe HELT annet å bli stukket hos de som virkelig kan det, på Blodbanken, altså. Og jeg hr VRANGE årer.

Gammel 22-09-09, 23:28   #107
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jepp!

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 23:29   #108
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ok, da får jeg vente tålmodig på innkalling. Vet jo at det er blodmangel for tida, så jeg kunne tenke meg å starte igjen med en gang.

Ikke vent på innkalling, du kan ha havnet utenfor datasystemet på mange måter. Ta kontakt!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg har vært, men pga av lave jernlagre fikk jeg ikke gi før det kom opp på et akseptabelt nivå igjen.
Jeg burde kanskje sjekke dette nå og starte opp igjen.

Ingen dum idé å få det sjekket igjen.

Så flott at vi har Prisessechiefen her til å svare også da. Håper mange har fått den lille ekstra dytten de trenger for å komme igang igjen. Damer får gjerne altfor lange pauser fordi de ikke "kommer igang igjen" etter svangerskap og amming og slik.

Gammel 23-09-09, 12:30   #109
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Ville gjerne gjort det, men får ikke lov pga kronisk lavt jernlager og lav vekt. Trøster meg med at mannen får lov og gjør det så ofte han kan.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 22:24   #110
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Jeg ga blod for en del år siden, men så sklei det ut... Har flere ganger tenkt på å komme igang igjen, men nå måtte jeg vente siden jeg har vært i Sør Amerika, deretter ble jeg syk, så jeg skal bare bli ferdig med en operasjon i november først.

Jeg skal ta meg sjøl i nakken utpå nyåret. Finnes ikke redd for sprøyter, ikke blir jeg spesielt uvel heller (småsvimmel).

A+ Kell neg

Gammel 23-09-09, 22:31   #111
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Yepp blodgiver her - det er en fin ting å kunne gjøre når man har anledning. Jobber på sykehus og har absolutt ingen unnskyldning for ikke å gi litt blod.
PS! Flere blodbanker er åpne på kveldstid, til de av dere som ikke får gjort det i arbeidstiden!

Organdonasjon - mine nærmeste er informert om at jeg er positiv til å gi bort mine om det skulle være en aktuell problemstilling. Men har ikke donorkort. Hadde håpet at det kom en database der man kunne registrere seg jeg. Så slipper pårørende å få dette spm i vanskelig situasjon også.

Gammel 23-09-09, 22:38   #112
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er ikke blodgiver. Jeg kunne ha gitt blod, men det er en del begrensninger på hva blodet mitt kan brukes til, siden jeg har påvist APC-resistens.

Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 23:04   #113
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har ikke vært, fordi jeg er gift med en ikke-vestlig mann. Men så vidt jeg husker kan jeg gi når vi har vært sammen i fem år. Det har vi nå, så når jeg er ferdig med amming skal jeg jammen ta kontakt med Blodbanken igjen.

Gammel 23-09-09, 23:12   #114
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg har ikke vært, fordi jeg er gift med en ikke-vestlig mann. Men så vidt jeg husker kan jeg gi når vi har vært sammen i fem år. Det har vi nå, så når jeg er ferdig med amming skal jeg jammen ta kontakt med Blodbanken igjen.

Det kommer litt an på hvilket land han er fra. Sjekk oversikten i veilederen på s 73-77 og se på bokstaven som står ved det landet han kommer fra. Så sjekker du s 19/20 og leser reglene der.

Gammel 24-09-09, 00:04   #115
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det kommer litt an på hvilket land han er fra. Sjekk oversikten i veilederen på s 73-77 og se på bokstaven som står ved det landet han kommer fra. Så sjekker du s 19/20 og leser reglene der.

Takk! Det stemmer at jeg kan gi etter fem år, så da skal jeg melde meg igjen når jeg er ferdig med amming.

Sitat:

Personer med seksualpartner som har bodd i disse landene sammenhengende mer enn ett år, kan gi blod når samlivet har vart i 5 år etter oppholdet....

Gammel 24-09-09, 09:01   #116
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil også reklamere litt for blodbanken på Ullevål: Trenger man en boost en dag, fordi ting er kjipt og ungene er sure på deg og du ikke får til noe på jobben, så dra dit, altså! De behandler deg som verdens nyttigste og flinkeste superhelt - de er virkelig helt strålende!

Gammel 24-09-09, 09:16   #117
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ja, hvis man kan så er dette altså helt supert å gjøre. Det redder liv hver eneste dag. Min bror var gjennom en stor operasjon for noen år siden, i etterkant av det bestemte jeg meg for å bli blodgiver, men det ser dessverre ikke ut til at jeg noen gang kan bli det.

Skulle forresten ønske jeg kunne stå i benmargsregisteret. Tenk om min benmarg var den eneste som passet til et menneske som trenger den, så får jeg ikke lov fordi jeg har lite jern. Mulig det gjør benmargen min uegnet, men om det er bare er pga min helse, så er jeg gjerne litt ekstra slapp og uggen en stund om jeg kan redde livet til noen. Men man kan i hvertfall ikke bli benmargsdonor om man ikke kan være blodgiver.

Gammel 24-09-09, 10:40   #118
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg er dessverre ikke blodgiver pga kronisk lavt jernlager. Tåler jerntabletter svært dårlig, så jeg orker rett og slett ikke å lide meg gjennom prosjekt "opp med jernet".

Jeg er bioingeniør og har jobba på blodbank, så jeg vet hvor mye blod som trengs. All ære til dere som kan gi blod, dere gjør en veldig viktig jobb!

Gammel 24-09-09, 10:51   #119
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg tenker mer i de baner "prøver" som de som er under utredning/får behandling for å bli gravid. Diverse hormoner og medisiner som ikke bør gis i blod til andre... De andre som prøver på egenhånd fanges jo ikke akkurat opp.

Jeg ble midlertidig avskiltet da jeg gikk på Pergo. Ikke fordi det er skummelt med pergo i blodet, men fordi Pergo=Prøver=Kan bli gravid, og de vil ikke tappe gravide for man trenger blodet selv.
Jeg ba selv om at avskiltingen ble opphevet en tid senere, og det var ikke noe problem - det var i grunnen veldig opp til meg selv. Men så klarte jeg pinadø å bli gravid før jeg ble innkalt, så da var det rett ut igjen.

Gammel 24-09-09, 12:14   #120
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke blodgiver (får migreneanfall fra H**** dagen etter), men er registrert som benmargsdonor.
Har informert familien at jeg ønsker at mine organer skal brukes, om de er brukanes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.