Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot?
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. 39 17,73%
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. 69 31,36%
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. 93 42,27%
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . 2 0,91%
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. 2 0,91%
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. 10 4,55%
Annet. 8 3,64%
Dustepåll! 1 0,45%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 23:20   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?

Maximillia: For å ta det på veldig personlig plan; nei, vi hadde ikke klart oss uten kontantstøtten den perioden uten at en av oss måtte tatt oss en ekstrajobb. Det ville i såfall gått på bekostning av kvalitetstid med familien så det var et dårlig alternativ. Dagmamma var for oss ikke et alternativ, og når barnehageplass var ikke å oppdrive, så måtte en av oss være hjemme (ingen familie i nærheten heller). Det krevde mye omprioritering, mange forsakelser og trang økonomi en periode. Men det ga også store gleder ved å være sammen med barna, få oppleve alle "den første gangen..."-greiene osv. Så jeg ville ikke hatt det annerledes når jeg ser på det nå i ettertid. Men det er klart at vi kunne unnet oss mer luksus,dratt på fin ferie og slik om vi hadde jobbet fullt begge to og hatt barnehageplass. Kr 3303,- utgjorde forøvrig ca halvparten av rentene på lånet vårt nå rett før jeg gikk ut i jobb, så det er klart at alle monner drar!

At dere ikke hadde daua uten kontantstøtten tolker jeg litt dithen at dere kanskje unnet dere mer luksus enn dere ville gjort uten kontantstøtten? Altså at dere kunne klart dere helt fint uten, men tok det med som en ekstra bonus? Det er det jeg mener er unødvendig bruk av felleskapets midler. Men vi blir nok ikke enige om dette tenker jeg.

Gammel 18-09-09, 23:31   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Det er det jeg mener er unødvendig bruk av felleskapets midler. Men vi blir nok ikke enige om dette tenker jeg.

Jeg mener derimot at det er kontantstøtten i seg selv som er unødig bruk av fellesskapets midler. Hva folk som har rett på kontantstøtte bruker pengene til, er i mine øyne (og etter loven) helt irrelevant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 10:32   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

At dere ikke hadde daua uten kontantstøtten tolker jeg litt dithen at dere kanskje unnet dere mer luksus enn dere ville gjort uten kontantstøtten? Altså at dere kunne klart dere helt fint uten, men tok det med som en ekstra bonus? Det er det jeg mener er unødvendig bruk av felleskapets midler. Men vi blir nok ikke enige om dette tenker jeg.

Lenge siden jeg har lest noe saa arrogant som dette. Det er jo helt bak maal aa i det hele tatt gi seg til aa spekulere paa hva slags unoedvendig luksus vi kan ha brukt de 1400 kronene i maaneden paa. Luksurioese ferier og diamanter var det ihvertfall ikke, saa vidt jeg kan huske. Gidder virkelig ikke gaa i detalj om dette, men du vet fint lite om hva slags oekonomi og prioriteringer vaar familie hadde og har. Og som sagt, kontantstoetten fungerer ikke ut fra en selvpaalagt behovsproeving.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.