|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#102 |
|
Glamorøs
|
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?
Det er mitt intrykk også, Hvorfor er det sånn? Det er ekkelt syns jeg.
|
|
|
#103 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Jeg skriver dåke. Det passer ikke med dere eller dykk.
|
|
|
|
#104 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Eg skrive og "dåke" i privat samanheng, det blir for stivt med "de" og "dykk". Men ellers er eg sterk tilhengar av korrekt og gjennomtenkt språkbruk! Det er det mykje av på dette forumet.
|
|
|
#105 |
|
Pauset
|
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Nja. Er vel mer tankeløshet og liten tålmodighet til å rette, som gjør at jeg har en del feil. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Æ skriver som regel ikke dialekt når æ e på seriøse fora, men på SMS og FB hender det æ gjør det.
|
|
|
|
#108 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?
Ja, eller det aC sa.
|
|
|
|
#109 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Jeg har ikke oversikt over hva som er lov og ikke lov, men jeg skriver rompe. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Jeg skriver noen ord feil med vilje, jaffal på forum og FB og sånn. Men jeg synes serriøst at for øvrig burde skrives i ett ord. Forøvrig. Så det gjør jeg av og til, selv om jeg vet at det er feil. |
|
|
|
|
|
#111 |
|
kamerat
|
Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?Jeg synes de fleste staveavvik som det ligger en noenlunde bevisst tanke bak, er helt greie. (Forutsatt at det ikke også er hauger av sånne andre staveavvik også.
|
![]() |
|
|