Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Skriver du noen ord feil med vilje?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-09, 14:13   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skriver du noen ord feil med vilje?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes nordlendinger er like ille. Eller i alle fall er det mest nordlendinger jeg har erfaring med når det gjelder dialektbruk i SMS-er og på Facebook, men det er kanskje mest fordi jeg har ganske mange gamle klassekamerater som FB-venner.

Min erfaring fra ulike forum og chattesteder (dog noen år gammel erfaring, ikke helt oppdatert) er at det er trøndere og nordlendinger som er de mest iherdige på å insistere på å skrive på dialekt.

Forøvrig er jeg heller ikke tilhenger av min egen dialekt skrifltig, jeg er sånnsett bedre i stand til å tolke den, men synes det er veldig tungdvindt likevel. Og ja, som Surre, jeg får litt sånn småfnatt når jeg hører sunnmørsk på tv. (Særlig en sportsreporter på tv2, men det er like mye fordi jeg kjenner stemma da, har gått på skole med ham.)

Malama er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.