Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Opprinnelig lagt inn av bønna, her.
Det er ikke noe hyggelig å bli kalt dum, egoist eller ondskapsfull. Så hvorfor gjør man det hele tiden om Frp'ere?
FrPs politikk er i stor grad tuftet på egoisme, eller "Hver man for seg"-politikk, hvis man synes det låter bedre. Det er lite "jobbe for fellesskapet" i FrP-politikk og desto mer "jobbe for seg selv". Begge deler fungerer fint for folk som står godt på egne ben og klarer seg selv, men ikke fullt så bra for svakere grupper.
En av grunnene til at det kan være fristende å stemple mange FrP-velgere som dumme, er at en betydelig del av de som stemmer på FrP vil få det veldig tøft om det skulle bli innført ren FrP-politikk. Det er også gjort helt saklig forskning som viser at en forholdsvis større del av FrPs velgere vet lite om deres partis valg og ikke skjønner konsekvensene av politikken de stemmer på. (Dette finner man for alle partier, men altså mer for FrP.)
Jeg tror ikke jeg kan huske å ha sett FrP-velgere omtalt som onde, så akkurat den karateristikken kan jeg ikke forklare.
Jeg er enig i at det ikke er det samme som at alle FrP-velgere automatisk er dumme eller egoistiske.
Sist redigert av Teofelia : 19-06-09 kl 15:09.
Årsak: La til litt.
|