|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
snur
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?
Jeg har vasket snuppa sin 2 år gamle Beckmann sekk i maskinen to ganger siste mnd pga. kakaomelkuhell
|
|
|
#82 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Vi har hatt Bergans til vår førsteklassing. Veldig fornøyd med den. Men du bør ta med skolebarnet for å prøve sekken når du kjøper den, for å se hva som passer på ryggen.
|
|
|
#83 |
|
superbruker
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Jeg vet ikke hvor mye penger jeg bruker på å kjøpe fargeblyanter og gråblyanter i løpet av et skoleår. Eldstemann er grei, han mister aldri noe. Jentene derimot er kriminelle, minstepropellen er verst. Til skolestart fikk minstepropell et fint rundt penal med fargeblyanter (trekantede), gråblyant, spisser og viskelær. Alt var merket. Til høstferien måtte jeg kjøpe fullstendig nytt innhold til penalet. Det eneste som lå der var en en liten stump av en fargeblyant. Resten var borte. Ny forsyning, mesteparten borte etter noen dager. Til jul fikk hun over 30 gråblyanter, borte før vinterferien. Så prøvde jeg at hun fikk med seg en blyant med det resultatet at hun sjeldent har noe å skrive med og må låne. Hele penalet har en egen evne til å bli borte. Hvor det er vet ingen og på det lengste var det borte i over 5 uker. Plustelig en dag lå det på rommet hennes. :merkelige saker:
|
|
|
#84 |
|
I gapestokken
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?En annen ting, det er masse skolesekker nå, og så lenge du ikke bor på et lite sted er det nok lite sjanse for at de går tomme for dem. Vi kjøpte før sommeren i fjor, for å sikre oss, men når det kom til slutten av juli/starten av august, kom det masse nye sekker til butikkene.
|
|
|
#85 |
|
I gapestokken
Min datter er langt fra den flinkeste å holde orden, men hun har omtrent ikke mistet en eneste fargeblyant eller blyant. Til og med viskelær mister hun sjelden. Derimot tegner hun så mye at vi må kjøpe nytt fordi det blir brukt opp.
|
|
|
#86 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sekken må sitte godt på ryggen og passe, utover det får han velge fritt. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Her vi bor har de kommende førsteklassingene fått orange sekk fra fylkeskommunen. Jeg tenker som så at det er en grei begynnersekk og at det ikke akkurat gjør noe at den "roper" til bilister at "Her kommer det en seksåring, ta dere i akt!". Men jeg er usikker på passformen til den sekken, syns ikke den ser ut som den sitter noe godt på ryggen til gutten vår, som er veldig lang. Dessuten syns jeg selve sekken rommer lite. Så det blir nok til at vi kjøper ny skolesekk. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Jeg innser nå at jeg er en sekkignorant mor. Eldstemann fikk ved en tilfeldighet to sekker da han startet skolen i 2000. Siden den ene sekken (en blå Bergans-sekk) ikke ble brukt og bare ble liggende på loftet, fant vi ut at vi kunne bruke den da yngstemann startet skolen i fjor. Men han er den eneste med en litt BÅRING sekk da, de nyere sekkene er mye mer bling bling.
|
|
|
#89 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Hos oss har ungene kun de bøkene de har lekser i med seg hjem. Resten blir værende på skolen. De har ikke pennal med seg. Jeg valgte Bergans-sekk mest pga lav vekt, men ungene mine hadde ikke hatt noe problem med å bære en sekk med 1 lesebok og 2-3 kladdebøker oppi. Vi har kort skolevei men uansett så føler jeg meg rimelig trygg på at de hadde klart å bære sekken sin uten at jeg hadde trengt å bekymre meg så veldig. Jeg tror heller ikke ryggen min har tatt skade av skolesekkene på 80-tallet med metallstenger i ryggen uten polstring til og fra skolen i 8 år før jeg fikk Amanda-sekk.
|
|
|
#90 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Vi har Beckmann-sekker til våre førsteklassinger.
|
|
|
|
#91 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#92 |
|
maler
|
Den har sittet helt greit på ryggen til sjuåringen vår, og den har hatt nok plass til det de skal ha med seg første året. Jeg tror imidlertid han må få seg en ny til andre klasse, nettopp fordi han er lang. Plassen er ikke noe problem, det er ikke mye de drar på.
|
|
|
#93 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Dersom ungene skal gå til og fra skolen så pass på at det er godt med reflekser på sekken. Jeg kjører bil langs skoleveien, og enkelte unger synes nesten ikke, mens andre glitrer som et overpyntet juletre. Som bilist så foretrekker jeg det siste, ja.
|
|
|
#94 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?En av tingene som er fint med en sekk med masse bling, ekstralommer og sånt, er at det er mange steder å henge på mer dingeldangel, både kule reflekser og andre ting som ungene synes er kult og som gjør det lettere å kjenne igjen egen sekk i en haug med lignende sekker.
|
|
|
#95 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Greit å få vite. Er enig i prioriteringen. Det er noe med at de skal føle at de glir inn i miljøet. Sist redigert av Dronningen : 11-06-09 kl 14:09. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Jeg synes at det er greit at ungene får velge seg viskelær og blyanter og sånt til skolestart. Jeg husker godt at jeg ble, og blir faktisk fortsatt, motivert av skriveutstyret ser pent ut. Gule blyanter og Snorrevisk gir ikke samme motivasjonen. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Her får ingen 1.klassinger gratis sekk, dessverre. Pennal får de lov å ha, men det er ikke mye i bruk på skolen.
|
|
|
#98 |
|
saftig
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Her får de verken sekk eller påfyll av skriveutstyr, så jeg handler ganske mye på bokhandelen. Kjøper trekantblyanter og -fargestifter. Vi har valgt Berganssekk til begge.
|
|
|
#99 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvilken skolesekk til en som skal begynne på skolen?Minsten her har skolesekk fra Norheim, er veldig fornøyd med den.
|
![]() |
|
|