Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Er det å være bortskjemt når man har en trygg arbeidsplass? Med fleksitid og betalt lunsj? Å stresse seg gjennom hele arbeidsdagen og likevel ikke bli ferdig? Å jobbe for en kommune som sparer og sparer og ikke har råd til noe som helst av personalaktiviteter? Ja, da er jeg visst bortskjemt.
Jeg tenkte faktisk på den biten også. Akkurat når det gjelder økonomien, tror jeg nok en del av privat ansatte har en del mer å rope hurra for. Jeg har mange venner/familie som jobber i det private. Når de forteller om råflotte spa-weekender på hotell, julebord med alt inkludert, supre julegaver og bonus fra bedriften, barnas dag, gratis trening etc, etc, ja da tenker jeg at jeg ikke er spesielt bortskjemt. Jeg har f.eks til nå ikke vært på et eneste julebord jeg ikke har betalt selv. Har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg har betalt småting til klasserommet, eller betalt for elever som har glemt penger osv av egen lomme. Gidder sjelden å be om penger igjen av jobben, det er alltid så mye pes...
|