Sv: Skal man ta hensyn til alle allergikere?
Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.
Man tar det hensyn man kan, jeg bruker parfyme og om jeg står foran en i en kø som ikke tåler det, får det være vedkommenes problem.
Men jeg lar være å røyke i nærhet av personer som er på besøk hos oss, som ikke tåler/liker røyk, da går jeg heller å "gjemmer" meg litt.
Når jeg har folk på besøk som ikke tåler pelsdyr, tar jeg dyrene ut en stund før de kommer og holder den der, men jeg lar ikke være å skaffe meg et.
Når det kommer til mat ol så synes jeg selvsagt at vedkommende må gi beskjed og da tilrettelegger jeg alt etter det.
Også om det var folk du ønsket besøk av, og som ikke ville kunnet komme på besøk mer?
Vi ønsker oss katt, men siden vi har små slektninger som det ser ut til kan være allegiske, og som vi virkelig ønsker skal kunne komme på besøk til oss, så er det selvsagt ikke aktuelt. Det handler ikke så mye om å ta hensyn, egentlig, men om å skjønne konsekvensen av det vi gjør.