Sv: "Dele" opp familien når man flyr
Opprinnelig lagt inn av Koma, her.
Jeg kan vel neppe nekte dem det, men jeg kan vel oppfordre til at de finner andre løsninger?
Sålenge storesøster var enebarn så blånektet min mor å kjøre bil med henne, så vi måtte hente og levere henne der hvis mormor skulle passe henne. Etter at jeg fikk flere barn har hun motvillig gått med på det. Tror ingen av mine foreldre har lyst til å kjøre med alle tre barna i baksetet, selv om jeg hadde oppfordret til det.
Nå skal ikke jeg dra noen forhastede konklusjoner, men dette kan tyde på at du er oppdratt i samme type miljø som meg - med en katastrofetenkende mor?
At du i det hele tatt faktisk legger planer om at du skal styre og bestemme over dine voksne barn i framtiden på den måten du skisserer er bekymringsfullt, synes jeg. Et fryktstyrt liv er ikke noe særlig. Min mors kontrollbehov over oss pga hennes konstante frykt har ødelagt alt av nære bånd mellom oss. Jeg unner min egen familie langt bedre.