Sv: "Dele" opp familien når man flyr
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Jo det er nok en forskjell .. alle de familiene jeg kjenner som lever dette livet har en ganske så annerledes både måte å leve på og se livet på generelt synes jeg.
Dette med viktighet for for at hele familien overlever ... der nekter jeg litt for å tro at FP reprsenterer normen. Når dere sier at dere foretrekker at hele familien dør fremfor halve så tror jeg innerst inne det må være tull? Det går da vel ikke an å si eller mene noe slikt? Ærlig talt? Er ikke livet verdt å leve hvis noen andre i familien omkommer?? Det nekter jeg å tro noen mener innerst inne Så dette persepktivet skjønner jeg utmerket og igjen, jeg vil tro vi alle er enige i at etterlatte av en familie vil foretrekke å ha halve familien i live en ingen.
Jeg hadde ikke klart å leve et lykkelig liv i etterkant av en sånn ulykke, jeg hadde plaget meg selv med tanken på at hvis alle hadde vært på samme fly, så hadde vi alle vært i live. Kall meg en superegoist, men jeg tenker ikke på de andre etterlatte, jeg tenker på meg selv. Og jeg ville heller dø selv, enn at ungene mine skulle dø.
Men det er ikke derfor vi flyr på samme fly, vi flyr sammen fordi jeg ikke ser logikken i å dele oss, så lenge vi bor i samme hus, kjører samme bil, tar samme båt, osv, osv. Det er jo mye farligere enn å fly!