Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du parfyme i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder?
Bruker alltid parfyme, uansett 61 34,08%
Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) 0 0%
Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig 12 6,70%
Jeg lukter godt nok uten parfyme 16 8,94%
Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk 3 1,68%
Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske 12 6,70%
Jeg bruker aldri parfyme 29 16,20%
Jeg forsto ikke spørsmålet 1 0,56%
Alternativ for de som mangler et passende alternativ 45 25,14%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 14:37   #61
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?

Jeg bruker ikke parfyme, og jeg blir dårligere av folk som lukter parfyme enn av folk som blåser røyk på meg. (Selv om begge deler er like ekkelt. )

Gammel 01-06-09, 15:01   #62
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker stort sett parfyme, men ikke uansett. En gang jobbet jeg feks. med en som var hyperallergisk, og da ble vi anmodet om å ikke bruke. Og da gjorde jeg det heller ikke.

Gammel 01-06-09, 16:15   #63
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør jeg. Jeg bruker parfyme hver dag, lite og kun en lett parfyme (tommy girl).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:35   #64
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker uhyre parfyme til hverdags. Parfymefri deodorant, men jeg kan ikke utelukke at stylingsprayen til håret kanskje har noe lukt i seg.

Til fest, derimot, hører det med parfyme.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:40   #65
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg bruker uhyre parfyme til hverdags. Parfymefri deodorant, men jeg kan ikke utelukke at stylingsprayen til håret kanskje har noe lukt i seg.

Til fest, derimot, hører det med parfyme.

Vet ikke helt om jeg har lyst å sitte ved siden av deg på trikken... Selv om jeg ikke er allergisk.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:48   #66
Gammel bruker
Passiv

Standard

Jeg har til gode å finne en parfyme som jeg virkelig liker på meg selv, og har gitt opp hele styret. Derimot har jeg dilla på deilige frisørprodukter og bruker en litt eksklusiv deodorant. Dyre dusjsåper er heller ikke å forakte.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 16:55   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Ja det gjør jeg. Jeg bruker parfyme hver dag, lite og kun en lett parfyme (tommy girl).

Dem fremkaller seriøst brekningsfornemmelser hos meg og jeg kunne ikke oppholdt meg sammen med deg eller andre som bruker akkurat denne parfymen. Så som du ser, så er det ett fett om den er aldri så lett om du treffer på rette person. Og jeg er ikke engang allergisk eller har astma.

Gammel 01-06-09, 17:02   #68
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

"Jeg lukter godt nok uten parfyme."

Svarte det fordi jeg syns det var et morsomt alternativ, samtidig som alle kjærester jeg har hatt hevder at det lukter blomster av meg, og det er uten at jeg har brukt noe luktende parfyme/deo el.

Ikke er jeg glad i parfymelukt, og når 2 i huset hos oss har astma er det ganske greit å la være å bruke parfyme. Vi bruker vaskemidler uten parfyme, og jJeg bruker neutral deodorant, ansiktskremen min er også uten parfyme, men det er nok parfyme i Redkenshampoen jeg bruker. Det er antagelig det eneste jeg bruker som er parfymert.

Gammel 01-06-09, 17:14   #69
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker aldri parfyme. Blir ofte uvel av andres parfyme også.
Man liker forskjellige lukter. Godlukt for en kan være spylukt for en annen.

Gammel 01-06-09, 17:19   #70
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri parfyme.

Gammel 01-06-09, 17:22   #71
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Man liker forskjellige lukter. Godlukt for en kan være spylukt for en annen.

Og så tror jeg at mange bruker mer parfyme og lukter kraftigere enn de selv tror - det er veldig lett å bli immun mot sin egen lukt.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:23   #72
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg bruker litt (lett) parfyme hver dag, sammen med luktfri deo. Jeg bruker ikke mengder, da jeg vet at selv om jeg ikke lenger kan lukte min egen parfyme så kan andre lukte den.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 17:51   #73
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri bruk mye parfyme, men har nærmest sluttet etter at jeg fikk barn. Da de var nyfødte var jeg opptatt av å lukte kun melk.

I koret mitt er det en vedtatt og nedskrevet regel å unngå bruk av parfyme på øvelser og konserter, siden det er flere som synes det er ubehagelig eller uutholdelig, så jeg er i høyeste grad klar over at problemet finnes. På jobb bruker jeg heller ingenting. Lillesøster lukter av og til parfyme når hun kommer hjem fra barnehagen, slik at vi kan gjette hvilket fang hun har sittet på i løpet av dagen...

Selv reagerer jeg bare på sterk parfymelukt, men jeg husker en episode der jeg ble kvalm av parfymelukt på flybussen. En uke senere testet jeg positivt.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 20:05   #74
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner ingen som reagerer på parfyme, så jeg bruker alltid litt. Til hverdags, og stort sett også til fest, bruker jeg en veldig lett parfyme, akkurat nå Shower Fresh fra Clean, og tar ikke så mye på.

Gammel 01-06-09, 20:06   #75
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Ja, de første månedene av ammeperiodene brukte jeg ikke noe.

Gammel 01-06-09, 20:12   #76
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker veldig sjelden parfyme. I jobben blir det for "pompøst", og bortsett fra når jeg jobber, så er jeg stort sett hjemme. Og her hjemme blir det vel også litt vel pompøst

Gammel 01-06-09, 21:46   #77
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på en ting Sitron, med denne undersøkelsen, mener du all bruk av produkter som inneholder parfyme eller ren parfyme?

Gammel 01-06-09, 21:55   #78
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet du ikke hva PARFYME er?

Gammel 01-06-09, 21:57   #79
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

, tåler det ikke . blir dødsdårlig og får vondt i hode

så krysset av for:Alternativ for de som mangler et passende alternativ

Gammel 01-06-09, 21:57   #80
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg lurer på en ting Sitron, med denne undersøkelsen, mener du all bruk av produkter som inneholder parfyme eller ren parfyme?

Ja, det lurer jeg også på.
Jeg bruker deodorant med lukt, i tillegg til at det lukter litt av hårfikseguggen jeg bruker. Ellers aldri parfyme, verken på såpe, vaskemidler, duftlys eller annet.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er ikke allergisk, men jeg syns det ofte lukter altfor mye av folk (ja, jeg har en veldig ømfintlig nese ). Jeg bruker som regel sjampo og bodylotion som lukter lite, men deodoranten min lukter kanskje litt. Men jeg pleier å unngå å vifte med armhulene i nærheten av andre. Jeg bruker litt skyllemiddel kun på 40-gradersvasken, og da nøytral uten lukt. Av vaskepulver brukes kun parfymefritt. Jeg får hetta når folk kommer stinkende av Omo eller en eller annen "blomster"duft fra skyllemiddelet. Det lukter jo bare ikke godt! Ren, parfymefri klesvask lukter best.

Å, jeg er så hjertens enig. Og det tar evigheter å få ut den ekle vaskemiddellukta av arveklær og annet. Urk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.