|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder? | |||
| Bruker alltid parfyme, uansett |
|
61 | 34,08% |
| Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) |
|
0 | 0% |
| Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig |
|
12 | 6,70% |
| Jeg lukter godt nok uten parfyme |
|
16 | 8,94% |
| Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk |
|
3 | 1,68% |
| Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske |
|
12 | 6,70% |
| Jeg bruker aldri parfyme |
|
29 | 16,20% |
| Jeg forsto ikke spørsmålet |
|
1 | 0,56% |
| Alternativ for de som mangler et passende alternativ |
|
45 | 25,14% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Her har det alltid vært sjeldent mellom hver gang jeg har hatt på meg parfyme og etter tulla kom til verden idesember så har jeg vel hatt på meg parfyme en gang tror jeg. Det er kun ved spesielle anledninger jeg får lyst til å ha på meg litt, men jeg må ærlig innrømme at jeg aldri har tenkt på at parfymen faktisk kan være til sjenanse for noen, at noen kan reagere allergisk. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?
Jeg har faktisk aldri hørt om noen før denne tråden. Dvs jeg har hørt at noen plages av det, men jeg kjenner ingen og vet heller ikke om noen. Er dette virkelig så vanlig? |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Det er svært vanlig faktisk. Mange av de som er hjerte- og/eller lungesyke plages av dette. Selv har jeg opplevd veldig mange flyturer på oksygen blant annet, rett og slett på grunn av parfyme. Får jevnlige anfall på grunn av parfyme i butikker, på offentlige transportmidler eller hjemme hos folk som bruker ørten duftelys inne. Det er et stort handicap og jeg kjenner mange astmatikere som ikke tar offentlige transportmidler på grunn av at det er så tøft når anfallene kommer. |
|
|
|
#45 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker alltd parfyme... parfymoholiker!
|
|
|
#46 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg svarte at jeg alltid brukte parfyme, men det er en sannhet med modifikasjoner, for jeg bruker ikke parfyme på barsel og når jeg soler meg.
|
|
|
#47 |
|
saftig
|
Jeg er ikke allergisk, men jeg syns det ofte lukter altfor mye av folk (ja, jeg har en veldig ømfintlig nese
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske
|
|
|
#49 |
|
Absolut ateist
|
Det vet jeg ikke, men jeg tror at veldig mange som plages bare litt, ikke sier noe. Men etter å ha omgått folk som reagerer, så har jeg simpelthen lagt meg til en vane med å ikke bruke parfyme eller tøymykner.
|
|
|
#50 |
|
Fortynnet
|
Weleda og endel andre helsekostprodukter lukter jo virkelig sterkt, og er blant de luktene jeg kan bli kvalm og få vondt i hodet av. (Har migrene). Samme gjelder skyllemiddel, det bruker jeg naturlig nok aldri. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Før jeg fikk barn brukte jeg parfyme hver dag. Men nå bruker jeg det ytterst sjeldent. Noen ganger hvis jeg vil lukte litt godt for mannen min eller noe sånt. Men jeg skal ærlig innrømme at problematikken rundt allergier er noe jeg aldri har tenkt noe på. Ikke fordi jeg ikke bryr meg, men fordi jeg ikke har så mye kunnskap om det og at det ikke har vært noen i min omgang som jeg har visst om med slike problemer. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker bare lette parfymer, noe annet kveles jeg av. Jeg kan selv bli rimelig dårlig av å treffe på mennesker med parfymeskyer (hvem blir nå ikke det?), og det slett ikke all parfyme jeg tåler, men det er ikke det verste.
|
|
|
#53 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Ja, bruker parfyme, men ikke mye. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker stort sett parfyme hver dag. Hadde noen i nærmeste omgangskrets reagert på det, hadde jeg droppet det. Men, så lenge jeg ikke hører noe om det, så bruker jeg det med god samvittighet.
|
|
|
#55 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg svarte det siste. JEg brukte ganske ofte parfyme før, men ikke på jobb. Nå er det derimot sjelden og om jeg bruker så er det veldig lite.
|
|
|
|
#56 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Nei, jeg tåler ikke parfymelukt.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Hm. Jeg (og en del fler her) har stått frem som person som ikke tåler parfyme lenge, men det er ikke sikkert du har lest trådene dette kom frem i.
|
|
|
#58 |
|
Epikur
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg har mange i familien som påstår at de er/faktisk er allergisk mot parfyme. Men ingen reagerer på mine lette diskrete parfymer. :fact: De reagerer derimot (i likhet med meg selv) på feks svigermor som dynker seg selv og alle klærne sine i Boucheron eller Poison.
|
|
|
#59 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her har du meg også. Jeg liker nesten ingen parfymer. Er ikke allergisk, men sterkk parfymeluktende folk er for meg et irritasjonsmoment på linje med støy, litt sånn invaderende. Under begge graviditetene har parfymelukt vært veldig plagsom, på det verste brekningsframkallende. Aner ikke hvorfor det er sånn.
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Etter at jeg sluttet å bruke parfyme pga en allergisk kollega så er det veldig sjelden. Mest fordi jeg glemmer det, men er etterhvert mer bevisst på at flere enn kollegaen min ikke tåler det. Selv er jeg ikke allergisk men blir uvel og kvalm og får hodepine om jeg er steder hvor noen har masse parfyme på, evt mange med ulike parfymelukter, så jeg har ingen problemer med å forstå problemet for de som faktisk blir syke av det. |
|
![]() |
|
|