Sv: Til dere som sier dere har et rotete hjem
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Nei, det kan du vel ikke, hvis det du beskriver skal kombineres med at du synes dere til tider har det "litt rotete". 
Jeg synes fremdeles det er ganske så ryddig her etter at vi ryddet på søndag, siden vi har ryddet vekk alt av kopper og glass og slikt hver kveld hele uken. Det er jo ikke noe rot på gulvet og knapt nok noe i noen av stolene eller sofaen, og nå er det bare et par bøker, noen DVD-er, et kamera, et par regninger, et brev fra SFO, to fjernkontroller, en pulsklokke, en avis, en apotekpose, et sammenleggbart sitteunderlag, en iPhone og en vannflaske på stuebordet. Ja, og så laptopen da, men den står jo alltid her. 
Med to barn som løper inn og ut, samt griser fælt når de spiser, så må det støvsuges minimum en gang om dagen. 
Med litt rydding mener jeg : Tar med oss glass tilbake på kjøkkenet, når vi uansett skal den veien, plukker med oss skittentøyet til vaskerommet, rasker med oss barnas leker til rommet deres.
Jeg har to "rotekurver" på hver side av sofan. I den en ligger det ladere, fjernkontroller og andre elektroniske dippedutter, som av en eller annen grunn bør være fremme. Den andre ligger det papir, aviser som ikke havnet i papirsøppla enda osv.
Vi har ikke shinet hus til enhver tid, men det skal som regel ikke så mye "panikkrydding" før det ser bra ut.