Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Noen er jo ikke glad i godis og snacks

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-09, 20:55   #41
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen er jo ikke glad i godis og snacks

Før jeg ble gravid første gang, var jeg ikke spesielt glad i sjokolade, kaker, eller andre søte ting. Heller en ekstra porsjon med middag, eller potetgull var min form for utskeielser.

Da førstemann var født, våknet et vanvittig sjokoladesug, og det har desverre bare holdt seg. Jeg spiser uanstendige mengder av det, men har nå, som Smilefjes, tenkt til å kutte helt. Jeg klarer ikke å beherske meg, så da får jeg heller avstå helt.

Og i dag er det 3 dagen uten sjokolade!

Sist redigert av Gerbera : 28-05-09 kl 06:48.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:55   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kan ikke tenke meg et liv uten is, kaker og godteri. Virkelig ikke. Jeg er veldig overvektig, og jobber med å styre overspisingen og sukkersuget, men det er en evig kamp. Jeg har nesten KONSTANT lyst på noe søtt. Hvis jeg lever på lavkarbomat, så tar det vekk de verste søthungertoppene, men det går aldri helt bort.

:stoppsignal:
Jeg MÅ få legge inn en liten protest på vegne av fagforeninga og oss som skjønner oss på overvekt her nå altså. Medmindre det har skjedd noe dramatisk med deg de siste to ukene så er du absolutt ikke veldig overvektig altså. Jeg er ikke mindre enn deg og jeg er kjempefin!

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hva legger du i godis og snaks da? Potetgull, smågodt, sjokolade, is, kaker, salte nøtter, naturell nøtter, desserter osv? Dvs -alt- snacks? Og gilder med masse moushi fet mat?

Har du noen vaner med å kose deg med kalorifattig snacks? Eller koser du deg med smaksperler av øvrig måltider i mindre mengder? Eller har du sluttet å "kose deg" med mat, men klart å få inn kosen på andre måter?

Hehe.. Mange balanseveier det der.

Jeg spiser ikke noen form for potetgull, ostepop, popcorn, maischips eller hva man nå har, men jeg spiser noe nøtter. Ikke chilinøtter da - men vanlige nøtter. Jeg spiser ikke sjokolade, is, kaker, desserter, brød, ris, pasta, mel, gjærbakst, frukt, annet godteri - ingenting. Ikke en eneste bit. Jeg tåler det ikke - jeg får tenning og mange dager med intenst sug om jeg bare tar en liten bit. Jeg drikker så og si ikke sukkerfri brus heller.

Jeg koser meg som nevnt med nøtter en gang imellom. En gang eller to i året gidder jeg å bake en kake som jeg kan spise. Eller lage litt is som jeg kan spise. Ellers koser jeg meg med jordbær eller med god mat, en kopp te, et glass vin, foreldreportalen, eller noe i den stilen. Jeg er ikke hundre prosent avholdende på potet og ris for tiden, men jeg spiser vel ikke mer enn ca en potet eller en porsjon ris per måned. Jeg har ikke noe behov for mat som kos eller venn lenger - etter å ha hatt det hele livet.

Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 21:59   #43
Left
Passiv

Standard

Jeg kunne levd på godteri, kaker og potetgull. Hadde ikke behøvd noe mat nei.
Jeg skulle ønske noen kunne fikset det slik at jeg ikke lenger likte godteri ++, og at mat egentlig var noe prakk bare.

Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:26   #44
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg MÅ få legge inn en liten protest på vegne av fagforeninga og oss som skjønner oss på overvekt her nå altså. Medmindre det har skjedd noe dramatisk med deg de siste to ukene så er du absolutt ikke veldig overvektig altså. Jeg er ikke mindre enn deg og jeg er kjempefin!

Ja, du er kjempefin.

Og nei, jeg er ingen Mama Grape. Jeg tror ikke jeg kommer til å falle død om pga. overvekten sånn med det aller første. Men med en BMI på 35, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg nok har en god del kilo for mye på kroppen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:27   #45
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, du er kjempefin.

Og nei, jeg er ingen Mama Grape. Jeg tror ikke jeg kommer til å falle død om pga. overvekten sånn med det aller første. Men med en BMI på 35, så er det ikke til å stikke under en stol at jeg nok har en god del kilo for mye på kroppen.

Du har ikke bmi på 35. :nekter:
Du ser jo smashing ut jo.

Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:29   #46
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har ikke bmi på 35. :nekter:
Du ser jo smashing ut jo.

Men jo, jeg har nok det.

Gammel 28-05-09, 10:32   #47
Slettet bruker
Passiv

Standard

Men jo, jeg har nok det.

Da kan jeg herved erklære at 35 is the new 27.
Stemmer på alder og alt det når jeg tenker meg om. :nekter å henge meg opp i tall - de er bare tall:

Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:34   #48
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

35 is the new 27.

Hah. Den skal jeg jaggu begynne å bruke.

Hva, en BMI på 24? Nei, guri, det er jo sooo last year ...

Gammel 28-05-09, 10:40   #49
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i søtt. Og forholdet jeg har til godis er ikke sundt. Jeg kaster i meg sjokolade uten å nyte den, uten å kose meg. Nå er jeg på avrusning igjen. Etter en uke er faktisk sukkersuget borte, så det er ikke så vanskelig - men da kan man ikke bare kjøpe seg en sjokolade akkurat altså.

Gammel 28-05-09, 10:48   #50
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker godterier og kaker, men blir veldig fort kvalm av det så inntaket begrenser heldigvis seg selv. Et stykke kake er maks, så det er sjelden jeg gidder å bake. Mannen spiser like lite kake som meg, og sønnen vår liker det ikke. Salt snacks kan jeg spise mer av, men blir relativt fort mett. Så det er ikke det at jeg ikke liker det, selv om jeg ikke spiser så mye.

Gammel 28-05-09, 10:50   #51
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg er veldig glad i søtt. Og forholdet jeg har til godis er ikke sundt. Jeg kaster i meg sjokolade uten å nyte den, uten å kose meg. Nå er jeg på avrusning igjen. Etter en uke er faktisk sukkersuget borte, så det er ikke så vanskelig - men da kan man ikke bare kjøpe seg en sjokolade akkurat altså.

Hvis du synes avrusningen er ille så kan jeg anbefale kanel. Masse kanel så slipper suget.

Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 10:50   #52
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så veldig glad i søtt, men i fett og salt. Jeg spiser egentlig sjelden godteri, men snackser heller på litt skinke eller nøtter, kanskje litt aioli til og så rødvin, da. I helgene hender det at jeg spiser litt potetgull. Sjokolade får stort sett ligge i fred for meg, men en gang hvert halvår eller så spiser jeg en diger plate firkløver og drikker melk til.

Gammel 28-05-09, 10:51   #53
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og BMI er virkelig ikke til å stole på. Jeg har også en BMI som indikerer at jeg er døden nær, men jeg er bare "vanlig feit".

Gammel 28-05-09, 10:52   #54
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du synes avrusningen er ille så kan jeg anbefale kanel. Masse kanel så slipper suget.

Det går helt fint - jeg tillater meg litt sukker iblandt, det er godisvanen jeg må kvitte meg med. Nå var det litt slik at jeg ikke kunne gå forbi en butikk uten å kjøpe sjokkis. Det blir mange kilo av slikt.

Gammel 28-05-09, 11:01   #55
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Jeg skulle ønske jeg var blant dem som ikke var glad i godis og snacks, men det er jeg dessverre ikke. Som flere andre her, har jeg også en sterk tendens til å overspise sånt når jeg først spiser det. En bit går ikke for meg. Jeg har et usunt forhold til det, og skulle ønske jeg klarte å kutte helt ut sånn som bla Smilefjes har klart.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:03   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Og BMI er virkelig ikke til å stole på. Jeg har også en BMI som indikerer at jeg er døden nær, men jeg er bare "vanlig feit".

Nei, jeg bryr meg egentlig ikke så mye om BMI, jeg heller. Jeg får oppfølging nå, og legen der mener jeg har en matchvekt på 80 kilo. Kommer jeg meg dit, vil jeg fortsatt ha en BMI på over 28.

Gammel 28-05-09, 11:17   #57
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Setter du likhetstegn mellom vekt og å være fin?
Kan man ikke være fin hvis man er overvektig?

Gammel 28-05-09, 11:32   #58
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er desverre alt for glad i søtsaker, spesielt sjokolade og til tider også potetgull.
Når jeg klarer å kutte sjokolade inntaket ned til et minimum, dvs ingenting eller litt hver lørdag, går vekten min ned. Jeg skulle gjerne klart det (igjen), men akkurat nå eier jeg ikke motivasjon.

Gammel 28-05-09, 12:16   #59
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært en sjokoholiker, men jeg spiser det ikke lenger! Man skal jo aldri si aldri da, men 3,5 mnd uten er lenge for en som var karbojunkie av rang!

Jeg har lagt om til lavkarbokosthold og fjernet suget nesten totalt. I tillegg har jeg jobbet intenst med ting i livet mitt som har gjort at jeg har overspist/trøstespist. Jeg har ikke spist pga sult, men pga følelser som tristhet, skam, sorg, sinne, frustrasjon, maktesløshet osv. Men også som trøst, kos, gledesrus osv. Når jeg har lært å kjenne igjen følelsene så er det lettere å kjenne etter når jeg står der med nesa i skapene om jeg virkelig er sulten, eller om jeg er lei meg, eller bare kjeder meg.

Gammel 28-05-09, 13:23   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Setter du likhetstegn mellom vekt og å være fin?
Kan man ikke være fin hvis man er overvektig?

Jeg tror innlegget mitt ville vært lettere å forstå om du hadde møtt Divine og meg.

Men for å svare på spørsmålet ditt - jo. Man kan absolutt være strålende vakker og overvektig. For eksempel er Oprah absolutt det. Og nei, jeg setter ikke likhetstegn mellom vekt og å være fin. Jeg sier at jeg er fin når jeg er større enn Divine. Vet ikke hvordan det kan bli til det du antyder her?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.