|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Deltagelse i dåpsseremonien | |||
Det er obligatorisk å delta i kirken/dåpsseremonien. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
73 | 29,67% |
Det er ikke obligatorisk, men jeg synes man bør. |
137 | 55,69% |
Det er helt valgfritt om man vil delta i kirken/dåpsseremonien eller ikke. |
30 | 12,20% |
Sette sine ben i en kirke? ![]() |
4 | 1,63% |
Dustepoll/Jeg omgås ikke folk som døper ungene sine. |
2 | 0,81% |
Deltakere: 246. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåp
Jeg sa at jeg jeg satt igjen med inntrykket etter mange FP-disksusjoner, det betyr ikke at jeg er ute etter noen spesielt, og at jeg husker hvem som mener hva. Derfor synes jeg det er rart når dere hisser dere så til de grader opp. (Det får meg faktisk til å lure på om jeg traff spikeren mer på hodet enn jeg hadde tenkt. ) Så vidt jeg vet, kjenner du ikke meg Glitterchick, så at du skal anta noe som helst "because you are you," henger virkelig ikke på greip. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
Og din antakelse i setningen over her henger på greip?
![]() |
#3 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat den siste setningen kan nok stemme, for denne debatten. Ellers pleier jeg ikke slenge ut påstander "jeg vet ikke stemmer." Det er vel nok av reelle ting å diskutere, jeg trenger neppe dikte opp "fake" problemstillinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Spørsmål om skikk og bruk i barnedåpEr man invitert i barnedåp/konfirmasjon/bryllup, så synes jeg det hadde vært pinlig å ikke få med seg selve seremonien,
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
Nei, det er det ikke. Hvis du hadde lest skikkelig, og ikke bare plukket det du syns passer din oppfatning best hadde du sett at det står:
:teskje: Det at man har flere argumenter i den ene kritikkrekken, fordi man har bedre kjennskap til den aktuelle problemstillingen, betyr ikke at man er uktritisk til annet.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
Nemlig. Det at det hyppigere er kritikk mot den norske kirken i forhold til islam, blir på samme måte som at man kritiserer det norske skolesystemet mer heftig og med flere argumenter enn hva man gjør det pakistanske. Det betyr ikke at man er for det pakistanske systemet. Det betyr at man har mindre kjennskap til det og bare kan uttale seg generelt, mens når det gjelder det norske systemet så har man mange fler konkrete eksempler.
![]() |
|
|