Sv: Flere enn meg som reagerer?
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Jeg har sitatene som fikk meg til å tenne her:
- Jeg har snakket med flere som har vært tett på skilsmissestriden. De sier at både ekskona og datteren hennes har løyet i rettsaken. Dermed følte mannen seg overkjørt, sier den nære naboen, Per Ivar Mjør (47).
- Så vidt jeg vet er det som ble sagt i retten et resultat av en historie som ikke har forankring i virkeligheten.
- Etter disse opplysningene ser jeg nesten på gjerningsmannen som et offer. Han har gjort alt for å få til en dialog i saken, sier Mjør.
NÅ skjønner jeg reaksjonen deres, ja! Noe så usmakelig.
Nå etter redigeringen (åpenbart) leste jeg først at naboen mente at det ikke var tilfeldig at også datteren ble drept. Og da tolket jeg det dit hen at han drapsmannen hadde et konfliktfylt forhold også til henne, ikke at hun på noe vis ble tillagt skyld for det som hendte. Deretter merket jeg meg at naboen uttalte at drapsmannen hadde følt seg overkjørt i rettsaken, men det er jo ikke uvanlig. Begge parter kan gjerne føle seg overkjørt i en rettsak. Man gir, man tar og begge kan mene de må gi for mye. Ja. Men det ble jo noe ganske annet enn sitatene nevnt overfor.
Hvem sier noe slikt? Og hvem lar en tulling slippe ut i media med sånt?
|