|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvordan uttaler du ditt navn på engelsk? | |||
| Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som i Norge når jeg snakker engelsk |
|
17 | 12,98% |
| Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk |
|
39 | 29,77% |
| Mitt navn finnes på engelsk og det uttales helt likt på engelsk og norsk |
|
5 | 3,82% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk, men jeg uttaler det på engelsk måte |
|
20 | 15,27% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk måte |
|
49 | 37,40% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,76% |
| Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
passer i nissedrakt
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Om jeg skal presentere meg på engelsk, bruker jeg "den engelske utgaven" av navnet mitt. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Det varierer.
|
|
|
#65 |
|
geskjeftig
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Både mitt og mannens navn "virker ikke" utenfor sine respektive hjemland, så det er ingen vits i å si det på noe annet enn norsk. Maltrakteringa får de ta seg av selv.
|
|
|
#66 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes ikke på engelsk. Skulle jeg komme i den situasjon at noen engelsktalende hadde store problemer med navnet kan de få kalle meg en engelsk variant som har samme rot som mitt navn.
Si ikke det. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes på engelsk. Uttalen er svært forskjellig fra den norske. Jeg presenterer meg og bruker den engelske uttalen når jeg prater engelsk. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg uttaler det ikke, jeg staver det. Eller sier glem det. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn er også et nordisk navn som finnes internasjonalt. Pleier å si det på engelsk, det er både enklest og best. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Tatt på
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk.
|
|
|
#71 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt er opprinnelig engelsk, men med en E istedet for I som jeg har. Uttaler det som det engelske, men med I istedet for E.
|
|
|
#72 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt er like engelsk som norsk, så det har aldri vært noe problem. En tykk L i begynnelsen av navnet er forskjellen på uttalen. Etter mine år i Usa så har jeg hatt mange skandinaviske venner, og det har blitt mange rare uttaler på navn gjennom årene. Men, man venner seg fort til det også. Vi brukte norsk uttale når vi snakket skandinavisk sammen og engelsk variant når vi snakket engelsk sammen. Egentlig itteno`problem. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Finnes på engelsk, er opprinnelig latinsk, og uttales på engelsk når jeg snakker engelsk, men forskjellen er ikke veldig stor fra den norske uttalen.
|
|
|
#74 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Begge deler, jeg sier det på norsk måte men sier at det er den norske varianten av ....
|
|
|
#76 |
|
flisespikker
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?
"Ray-Ray"?
|
|
|
#78 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg er nødt til det, siden "r" uttales annerledes på begge språkene. Da jeg skulle gi barna mine navn var jeg veldig opptatt av at navnene ikke skulle uttales så veldig forskjellig på de to språkene. Emilia går greit, men Daniel uttales annerledes. Det blir ihvertfall ikke et helt annet navn, noe som ville ha skjedd om jeg hadde valgt noe som startet med "J", eller en "e"-endelse til jentenavnet. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2009
![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes på engelsk, men jeg bruker bare forkortelsen av navnet mitt når jeg er i utlandet. |
|
![]() |
|
|