|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hvordan uttaler du ditt navn på engelsk? | |||
| Mitt navn finnes på engelsk, men jeg uttaler det som i Norge når jeg snakker engelsk |
|
17 | 12,98% |
| Mitt navn finnes på engelsk og jeg uttaler det på engelsk når jeg snakker engelsk |
|
39 | 29,77% |
| Mitt navn finnes på engelsk og det uttales helt likt på engelsk og norsk |
|
5 | 3,82% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk, men jeg uttaler det på engelsk måte |
|
20 | 15,27% |
| Mitt navn finnes ikke på engelsk og jeg uttaler det på norsk måte |
|
49 | 37,40% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,76% |
| Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes på engelsk og det uttales helt likt på engelsk, norsk og spansk. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Smileface høres så teit ut, jeg bruker Happyface på engelsk isteden jeg. |
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt ER Engelsk, sier det på Engelsk når jeg snakker Engelsk og med Norsk vri når jeg snakker Norsk. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg husker med skrekk at jeg fikk nytt navn hver engelsktime. Hvorfor måtte jeg hete noe annet? Ola fikk hete Ola, Nina hette fortsatt Nina, men jeg fikk altså nytt navn. Jeg heter altså det jeg heter på norsk selv om det uttales helt anderledes på engelsk. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?
Tja, enten det eller kanskje med dobbel n og h-endingslyd?
|
|
|
#46 |
|
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn er norrønt, og har ng-lyd, så det er nokså umulig for engelstalende å uttale. Har en kortversjon som funker.
|
|
|
#47 |
|
intro
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg uttaler det på norsk, mens utlendingene kvitterer med å kalle meg Ellen, Helen, Elaine eller Elina.
|
|
|
|
#49 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?
Min mor heter Lisbeth og hele min engelske fars familie kaller henne etter 30 år fortsatt Elisabeth. Mamma har sluttet å rette på dem. De forandrer på mitt navn på tilsvarende måte også. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes ikke på engelsk, men jeg uttaler det på engelsk måte
|
|
|
#53 |
|
Fjott
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn finnes ikke på engelsk og funker dårlig i grunn, men det hender jeg insisterer allikevel.
|
|
|
#54 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Dette handler om kommunikasjon. Jeg anglifiserer navnet mitt, men ikke i den mest ekstreme formen. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Navnet mitt finnes på engelsk; jeg presenterer meg vanligvis med norsk uttale, og hvis (når) de ikke skjønner hva jeg sier, så sier jeg det på engelsk for å forklare. (Hvis det ikke er noen jeg skal snakke/bli kjent med, men jeg f.eks. bare skal oppgi navnet mitt i en resepsjon eller ved bordbestilling eller noe sånt, så sier jeg det bare på engelsk.)
|
|
|
#57 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Mitt navn fungerer for øvrig utmerket også på spansk, fransk, tysk og alle andre germanske og latinske språk, mens mannens ikke virker utenfor Norden.
|
|
|
#58 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Nå er det ikke ofte jeg sier navnet mitt på engelsk, men jeg sier det på norsk. Begge navnene sies litt annerledes på engelsk og da blir det til at de korrigerer det selv. Det er ikke SÅ ulikt. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Uttaler du ditt navn annerledes på engelsk?Jeg har et navn som eksisterer på engelsk også, men jeg insisterer på at mitt navn er med norsk uttale. Da blir det ofte stavefeil i retur - de staver det med -a istedetfor -e på slutten, men men. |
|
|
|
![]() |
|
|