Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-09, 11:31   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Når man ser hva illusjonister greier å gjøre og de absolutt ikke har noen magiske evner, hvorfor gjør ikke det at man får litt tvil på at de som erklærer seg synske ubevisst (og i noen tilfeller også slemt nok, bevisst) ikke bruker slike teknikker også?

Jeg må bare utheve denne, sammenligningen var så treffende.

(En liten sidekommentar: Vi var på en middag sammen med noen venner, hvor det av noen ble ytret noe i kategorien "mer mellom himmel og jord ...", og diskusjonen begynte å gå rundt bordet. Et av parene kunne fortelle at de hadde bodd i et gammelt hus hvor de hadde blitt vekket om natten av at det gikk noen i etasjen over. De fikk en kald følelse i kroppen, det ble tungt å puste osv osv. (Selvfølgelig! Hvem får ikke angst av å høre at det går noen i etasjen over? Det må jo ikke være dementors.) Gjenferd i huset, helt klart. Mine innsigelser mot gjenferd, og forslag om at det kunne vært en innbruddstyv, en uteligger som trengte et sted å sove, en katt, osv ble blankt avvist. Fordi det var usannsynlig! Hvis gjenferd er sannsynlig og innbruddstyv er usannsynlig - da handler det om å ville tro altså. Slike opplevelser blir brukt som bevis av folk. Og så er det skeptikerne som blir anklaget for å være lite åpne. Jeg synes jeg var den åpne der jeg, som til og med var villig til å tro på en rar einstøing som brukte loftet deres som tilholdssted.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.