|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan diskuterer saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?
Synes denne var ganske god jeg, og er helt enig. De fleste av oss "tukler med naturen" mange ganger i livet, for å få ting i den retning vi vil. Vi benytter prevensjon, vi benytter utallige andre ting innen medisin, også for tilstander som ikke er livstruende. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Hvis man skal følge den tankerekken, er det unatulig at diabetikere lever lenger enn noen år etter sykdomsdebut. Kanskje det egentlig er meningen at de skal dø, og ikke forurense genpoolen vår?
|
|
|
#23 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Og prevensjon er jo et kongeeksempel, emm. Hva er mer tukling med naturen enn å hindre forplantning?
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?
Det enkle er ofte det beste. Denne skulle avsløre effektivt at det ikke er snakk om hva som generelt er naturlig, men heller om hva som føles greit ut for den personen den dagen. |
|
|
|
#26 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Man sier seg selvsagt hjertens enig i argumentet om naturens fortreffelighet. Og fyrer opp en økologisk joint. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Men hva med transplantat da? For hva er vel mer unaturlig i en sånn tankerekke enn at noen andres organer blir satt inn i min kropp. Det er unaturlig det. Ved surogasi er det nå enda bare noen få celler, det er da mer naturlig å så måte. |
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Neida - ikke når det er denne formen for naturligfølelse. For den kan nemlig svinge litt. Den ene dagen er man mo surrogasi. Den andre dagen tar man imot nye hornhinner. Ingen problem. |
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#30 |
|
Passiv
|
Du får svare med, at om det skal være så naturlig, så er det mange andre ting også som burde vært forbudt. Klaffeoperasjon i hjertet, stenter her og der, innopererte proteser i hofter, knær osv. Det blir jo i grunnen det samme. Man "tuller" jo med naturen da også. |
|
|
|
#31 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Hvor i svarte var dere i går da den aktuelle diskusjonen pågikk? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
Neste gang sier du bare: "Vent litt jeg må bare snakke med de som bor inne i laptopen min litt." |
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Er det ikke naturlig å høre på menneskene inni laptopen heller nå lizzom? |
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan diskutere saklig med folk som er imot alt som ikke er naturlig?Man må si data'n. Og det kan gjerne sitte igjen et inntrykk av at man kanskje hører dette som stemmer. |
|
|
|
#38 |
|
Absolut ateist
|
Om noen bruker bibelargumentet, så kan du bare henvise til at Hagar er første, kjente surrogat,da hun fikk barn med mannen til Sara, da Sara ikke kunne få barn selv.
|
|
|
#39 |
|
Passiv
|
Av alle ting Sitron kan sjokkere meg med så var faktisk dette noe av det mer uventede. |
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
|
|
![]() |
|
|