Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårbekledning på barna

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-09, 23:01   #4
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vårbekledning på barna

Jeg synes man må kjenne på barnet i løpet av dagen- kle av hvis det er varmt og kle på hvis det er kaldt/surt. I barnehagen henger det en reimatec vinterdress (som er så slitt at den funker som vårdress) og den har jeg bedt de bruke spesielt hvis det er fuktig eller vått ute. Hvis det er tørt og fint har han en hellyhansen (tynt for) vårdress. Lue, pannebånd, votter, pulsvarmere og ullesokker ligger på plassen hans, samt tjukt ulltøy. Han bruker som regel ullundertøy innerst, med mulighet forå skrelle av utvendig. Og forøvrig er jeg ikke redd for at de skal kle av han for mye; på avdelingen jobber det en dame som alltid fryser og som overfører dette til barna. Jeg tror barna kan bli like lett forkjølet av å bli overvarme som å bli kalde.

Jentungen min (2.klassing) har siste uka fått bruke piratbukser (og bukser som kan brettes opp og kneppes til lang shorts) og t-skjorte ute. Hun trives ikke med å fryse, så jeg stoler helt og holdent på henne at hun styrer bekledningen selv. Ekstra tøy som jakke, vårdress, lue, pannebånd og votter henger selvfølgelig på plassen hennes eller ligger i sekken.

Personlig er jeg veldig varm og begynner snart barbeintsesongen, så jeg synes det ser litt heavy ut noen ganger med tvangspåkledning av barn hva luer og dresser angår til langt uti mai. Bor på Østlandet og her har det vært noen varme dager nå...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.