|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Flyttet inn i nytt hus i fjor, levert med ferdig plen og thuja hekk.. Ikke veldig flott, og ikke så stor. Har lyst å ha en flott hage, men kan altfor lite. Litt rar form på hage og plen, så ser ikke for meg hvor ting skal plantes enda. Får ta litt og litt. Men har lyst på et par plommetrær, ett par ripsbusker. Et staudebedd (skal fjærne noen meter med thuja), og jordbær (i kasse på verandaen kanskje? hva må de i så fall plantes i?).
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?Hagearbeidet er godt i gang. Jeg har brukt de siste par ukene til å bli kjent med hagen, og her er det mange skjulte skatter. Vi har blant annet en del gamle, gamle syrintrær. (Ja, trær! Ikke busker.) De vokser over inngangspartiet, og trenger vel egentlig å klippes litt tilbake. Men det er også skummelt, fordi de er gamle og jeg vet ikke hvor hard beskjæring de tåler. De er så pene at jeg ikke tør å eksperimentere for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?
Monsoon: jeg har en hagebok hvor det står at gamle syriner som regel tåler sterk beskjæring, mens nyere sorter gjerne er podet og bare vil sette mange uønskete rotskudd.
![]() |
#4 |
Peppy!
|
![]() Sv: Har du planer for hagearbeidet i år?
Tusen takk, Cielo! Det var jo supert! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|