Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barn og søvn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-09, 22:13   #10
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn og søvn

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det er det som er metoden. Jeg fikk selv råd på helsestasjonen (av to forskjellige helsesøstre, faktisk) om å bare la dem gråte. Når jeg forteller at toern gråt til hun kastet opp, fikk jeg beskjed om at det bare var et triks. Vi snakker om en seks måneder gammel baby. Enern ble helt ødelagt og fikk panikk bare vi nærmet oss soverommet. Hvorfor? Fordi jeg var dum og hørte på helsesøster den allmektige og andre bedrevitende kjerringer som fortalte meg at dette var det eneste rette. Jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på hva jeg utsatte lille jenta for.

Jeg har hatt inntrykk av at dette er få ytterpunkter, kanskje det er mer vanlig enn jeg tror? De fleste rundt meg og de jeg prater med har praktisert en "Ferber Ligth" hvis jeg kan kalle det det. Sette klare grenser og rammer, men også skape trygghet og ro. Og om barnet virker redd/utrygt så blir man gjerne sittende i rommet. Det finnes en mellomløsning på å la barnet illskrike til det sovner av utmattelse og det å bysse/bli sittende til barnet sover tungt.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49.