Sv: Barn og søvn
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg er bare glad for dette utsagnet:
Jeg roller nemlig hver gang jeg hører denne påstanden. 
Ja, og jeg skulle gjerne visst hva han siktet til av "solide konklusjoner" når det er snakk om dette.
Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.
Barns læringskompetanse? Nei, man skal ikke undervurdere den. Og da mener jeg at man heller ikke skal undervurdere den læringen som ligger i å være redd og alene mens du roper på dine nærmeste på ditt eneste språk - nemlig gjennom gråt - og det ikke kommer noen. Det er mye god læring i det, eller......

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.
For når vi snakker om læring, så vet man jo like godt at barn lærer raskt hvordan de skal utnytte situasjonen.
Du kan ikke snakke om utnytting når det er snakk om babyer som ønsker kontakt og viser tilknytningsatferd???
Opprinnelig lagt inn av Mex, her.
jeg er helt enig med deg at det der høres helt grusomt ut. Men er det virkelig så mange som driver på sånn?
Jeg tror da de fleste velger å bruke sunn fornuft og finner en mellomløsning på ting.
Det er det som er metoden. Jeg fikk selv råd på helsestasjonen (av to forskjellige helsesøstre, faktisk) om å bare la dem gråte. Når jeg forteller at toern gråt til hun kastet opp, fikk jeg beskjed om at det bare var et triks. Vi snakker om en seks måneder gammel baby. Enern ble helt ødelagt og fikk panikk bare vi nærmet oss soverommet. Hvorfor? Fordi jeg var dum og hørte på helsesøster den allmektige og andre bedrevitende kjerringer som fortalte meg at dette var det eneste rette. Jeg får helt vondt i magen når jeg tenker på hva jeg utsatte lille jenta for.