|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine? | |||
| Ja |
|
237 | 90,46% |
| Nja, kanskje i overkant irritert |
|
11 | 4,20% |
| Nei, bare irritert |
|
13 | 4,96% |
| Nei |
|
1 | 0,38% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 262. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?
Det var det jeg også tenkte.
|
|
|
|
#42 |
|
maler
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg kan forresten koke på innsiden uten at det synes for de som ikke kjenner meg godt. Jeg prøver å la sinnet komme ut på en noenlunde balansert måte overfor ungene, men det er jammen ikke lett noen ganger. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ja, jeg har vært sint ja, og flere ganger. Men det er jo en helt naturlig følelse, og man må jo få lov til å være sint i blant? Men jeg kan også fint unnskylde meg hvis jeg innser at jeg har blitt sint uten god nok grunn eller i overkant for sint. Det synes jeg er viktig, at voksne også kan si unnskyld.
|
|
|
#44 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Det er for meg fullstendig uforståelig hvordan man kan unngå å bli sinna på barna sine. Forøvrig signerer jeg Kie og Ullmor. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Det er helt fjernt fra den virkeligheten jeg vokste opp med. Hos oss var det rimelig høylydt med tre premenstruelle hissigpropper under samme tak. Vi har ikke for vane å skjule noe som helst av følelser, og glede, sorg, og sinne ble behørig uttrykt. Levende. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har enda ikke vært sint på lillesøster som er 3 år.
|
|
|
#47 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Eg har ikkje særleg lang lunte, så ja eg har vore sint på begge mine barn. I dag var eg sint før eg sto opp. Gutekvalpen vakna 0530 og Jentungen vakna 0545. Mann er sjuk, eg er halvskral. Ingen god start. Og så er det f*** i meg helg i tillegg. Hadde det berre vore mandag!!!!
|
|
|
#48 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Stadig vekk. |
|
|
|
#49 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Ikke eitrandes forbanna - men jeg har brøla og vært irritert. Ingen lang lunte på meg heller - spesielt ikke om jeg er stressa. Det er forøvrig veldig, veldig sjeldent - men så er jo storebror bare fire da.
|
|
|
#50 |
|
Originala
|
Før: |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Peppy!
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har det som Skilpadda. Ingen får meg så sint som guttungen. Men det er en ny greie, egentlig. Det begynte like før jul, da han var 3,5 år. Han har alltid vært et svært rolig og enkelt barn å håndtere, men fikk til gjengjeld en trassperiode av en annen verden. Han har ikke bare fått meg sint, han har til og med klart å få meg til å begynne å gråte, to ganger! Det er ikke hverdagskost hjemme hos oss at jeg gråter altså, så da har han tøyd strikken ekstremt langt. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Etylbarbital
Når du skriver det sånn så lurer jeg litt på om du kanskje tror at jeg (og mine foreldre) ikke har et register av følelser som uttrykkes. Akkurat det har jeg i høyeste grad - men jeg mangler foreløpig en lunte.
|
|
|
#53 |
|
Passiv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har vært sint på mine. Men veldig lite de siste årene når jeg tenker meg om. Det hender jeg er streng, men det ligger ikke sinne bak. |
|
|
|
#54 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Aldri vært sint på unga? Jeg er nesten sint daglig på 4-åringen jeg....
|
|
|
#56 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Jeg har en på snart 4, men jeg har likevel vært sint mange ganger. Jeg har vært sint når han har vært så liten at det ikke er "hans skyld" også, og da har jeg hatt dårlig samvittighet. Men det var mer sint, litt høyere stemme og en følelse av sinne inni meg. Jeg vet jo at det handler om andre ting, mangel på søvn feks, og at jeg i de tilfellene ikke har hatt rett til å være sint på ham. Likevel har følelsen vært der. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Direkte sint har jeg vel bare blitt en gang eller to. Men irritert og småkjeftete er jeg rett som det er. Omtrent som jeg husker min mor fra oppveksten, da tenkte jeg at sånn skal jeg aldri bli.
|
|
|
#58 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?Stompa sine smileyer uttrykker mine følelser mer presist også.
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du vært sint på barnet ditt/barna dine?6 åringen kan virkelig være en prøvelse noen ganger, men det blir bedre og bedre. |
|
|
|
![]() |
|
|