|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Straffen til Josef Fritzl
Du kan slutte å dåne og heller tenke på hvordan du ordlegger deg. Forøvrig synes jeg det blir like meningsløst å sitte og fantasere om ting som i følge deg ikke er "slemme". Det han har gjort er ubeskrivelig, men jeg er ikke for en øye for øye, tann for tann tankegang. Jeg synes de tingene du beskriver i hovedinnlegget ditt høres mye verre ut enn dødsstraff - som du sier du er mot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det jeg beskriver langt fra øye for øye tankegang. Ikke i nærheten engang. Og jeg synes ikke det er noe poeng i å kaste bort penger på masse terapi på ham. Det hjelper nok neppe.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
Det er langt fra å ikke synes det er noen vits i terapi til det du beskriver i hovedinnlegget ditt;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Straffen til Josef FritzlJeg synes han skal sitte resten av livet i fengsel og det har han jo blitt dømt til.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
Øye for øye, tann for tann? Primitivt.
Enig med deg, kie. Og han er nok så skadet at terapi ikke har noen hensikt.
Jeg kjenner jeg blir litt satt ut av denne tankegangen.
![]() |
#6 |
Fola Blakken
|
Hva i all verden? Hva er du ute etter? Jeg syns denne oppfordringen er litt vemmelig.
Og dette er resultatet av sånne oppfordringer. Litt vemmelig det også.
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
Vet dere, dette skremmer meg virkelig. Det å påføre andre lidelse og smerte gjør en ikke til et bedre og mer rettferdig menneske. Dere er altså villige til å la et menneske bli torturert fordi han er et sykt menneske som har påført andre ufattelige lidelser?
Det er faktisk langt mer ondsinnet enn som så.
Helt enig med, Mei. Det er absurd at oppegående mennesker skal fantasere om slikt i grunnen. |
![]() |
![]() |
|
|